اصفهان؛

احداث سه پردیس فرهنگی تفریحی با حمایت بخش خصوصی در اصفهان

سه پردیس پردیس شرق اصفهان پردیس خانواده محور بهارستان و پردیس فرهنگی ورزشی معراج شهدازمهمترین پردیس های اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیر کمیته راهبردی سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان ظهر امروز نشست خبری با موضوع «تبیین راهبرد مشارکت در توسعه فضاهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی» اظهار کرد: امروز آغاز رویدادی است که در نشست خبری ابتدای سال بیان شده بود و آغازی برای یک کار بی‌پایان خواهد بود.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: آئین‌‌نامه‌‌ای را درون شهرداری مصوب کردیم که سند فرادست فعالیت‌های مشارکتی شهرداری اصفهان خواهد بود.

دبیر کمیته راهبردی سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان تصریح کرد: تأکید ویژه‌ای در این عرصه وجود داشت چون منابع شهرداری محدود است و هر سال نیاز به برنامه‌های تفریحی و فرهنگی زیادتر از بودجه شهرداری است؛ از همین رو باید از ظرفیت مردم در بخش خصوصی استفاده شود.

وی عنوان کرد: در فضاهای فرهنگی – اقتصادی، بخش خصوصی امکان فعالیت‌ را دارد که با انگیزه معنوی و مادی ورود پیدا می‌کنند و رقابت به وجود آمده باعث رونق این اماکن می‌شود.

نباتی‌نژاد مطرح کرد: فضاهای یارانه‌ای ما نیز که درآمد آن‌ها کفاف هزینه‌هایش را نمی‌دهد نیز به همان صورت باقی خواهند ماند؛ فراخوان 31 پروژه ورزشی در قالب 21 پروژه ورزشی و 9 پروژه ورزشی روباز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین 5 فضای فرهنگی تفریحی بانوان که 3 مجموعه آن موجود است در راستای بهبود واگذار خواهد شد و 2 بانو سرا نیز که مهندسی آن انجام شده است، احداث و بهره‌برداری صورت خواهد گرفت.

دبیر کمیته راهبردی سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان تأکید کرد: 9 مجموعه فرهنگی تفریحی نیز که 8 مجموعه آن تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید اما اوج کار ما پردیس‌های چند منظوره و ابر پروژه‌های فرهنگی و تفریحی است.

وی در مورد پردیس‌ها فرهنگی تفریحی گفت: پردیس شرق را شنیده‌اید که از سال 70 نام آن مطرح شد اما منابع شهرداری محدود است و یکی از علل اصلی کند پیشرفت آن‌ها عدم ورود بخش خصوصی است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: سه پردیس داریم یکی پردیس شرق اصفهان و دومی پردیس بهارستان که خانواده‌محور است و دیگر فرهنگی ورزشی معراج شهداست.

وی در پایان اظهار کرد: سیاست ما در این طرح حمایت از کارآفرینان فرهنگی و ورزشی است طبق برآورد ما پروژه‌های ورزشی نیاز به 110 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که این مبلغ توسط شهرداری طی چندین سال به طول خواهد انجامید اما با ورود بخش خصوصی شاید بتوان این مبلغ را خیلی زود تأمین کرد. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.