بهای نفت اندکی افزایش یافت

توافق اوپک و افزایش فعالیت های حفاری آمریکا بهای نفت را دستخوش تغییراتی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بهای نفت امروز (سه شنبه) هم با اندکی تغییر همراه بود؛ اما از آغاز سال جاری میلادی بهای طلای سیاه همچنان در یک محدوده ثابت نوسان داشته است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 20 سنت افزایش به 55 دلار و 92 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 16 سنت افزایش، 53 دلار و 17 سنت در هر بشکه معامله شد.

از آغاز سال جاری میلادی، بهای نفت خام برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت در محدوده 5 دلار در هر بشکه نوسان داشته است. معامله کنندگان حوزه نفت اعلام کردند یکی از علل افزایش بهای نفت تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و اعضای غیرعضو این سازمان بوده است که پیشتر توافق کرده اند از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را از مجموع تولید خود کاهش دهند.

معامله کنندگان همچنین اعلام کردند: با وجود اینکه اوپک و روسیه تاکنون تولید روزانه 1.1 میلیون بشکه نفت خود را از سطح بازار کاسته اند، افزایش فعالیت های حفاری در گوشه دیگری از جهان و نشانه هایی از کاهش تقاضای نفت باعث شده است که این تلاش ها بی فایده باشد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: "تعداد سکوهای نفتی آمریکا در حال حاضر به بیشترین سطح در 14 ماه گذشته رسیده است و از زمان توافق اوپک برای کاهش سطح تولید، تعداد سکوها با 20 درصد افزایش همراه بوده است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار