حقانی در صحن شورای شهر مطرح کرد؛

درختان باغی در خیابان فرشته در حال قطع شدن است

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از تخریب باغ 4 هزار متری در خیابان فرشته خبر داد.

درختان باغی در خیابان فرشته در حال قطع شدن است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورا با اشاره به حادثه پلاسکو و شهادت 16 تن از آتش نشانان فداکار، اظهار داشت: بدون شک فاجعه پلاسکو هیچگاه از یادها نخواهد رفت و همیشه در تاریخ تهران جاودانه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه از چمران به عنوان رئیس شورای شهر درخواست دارم به وضعیت مردم و کسبه داغدار پلاسکو رسیدگی کند، افزود: از شما درخواست دارم اجازه دهید کسبه از طریق فروشگاه شهروند بتوانند اجناس باقیمانده خود را به فروش برسانند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رسیدگی به وضعیت خانواده‌های داغدار پلاسکو 5 میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم به همین دلیل از دوستان و همکاران شورا درخواست دارم تا برای کمک به این خانواده‌ها آن را به تصویب برسانند.

حقانی با اشاره به آخرین مصوبه به تصویب رسیده در مجلس شورای اسلامی، افزود: بر اساس این مصوبه عمر دوره چهارم شورای شهر تا چهارماه دیگر به پایان می‌رسد به همین دلیل درخواست دارم که اجازه ندهیم بیش از این باغات شهر تهران از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه در خیابان فرشته کوچه حسابی روبروی بن بست ارباب باغی با مساحت 4 هزار متری در حال نابودی است، گفت: در خصوص این موضوع نامه‌ای همراه با مدارک به شهردار منطقه یک ارسال کردم اما تاکنون در خصوص آن جوابی دریافت نکرده‌ام.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مالکان این باغ به صورت شبانه روزی و با بیل مکانیکی اقدام به قطع درختان این باغ می‌کنند، تصریح کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران قطع این درختان را به دادستانی گزارش کرده چرا که این باغ مشمول تبصره یک نیز شده است.

حقانی ادامه داد: دادگاه هنوز تصمیمی در خصوص این باغ اخذ نکرده به همین دلیل درخواست دارم هرچه سریع‌تر از صدور هرگونه پروانه ساخت و ساز برای این باغ جلوگیری به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه در سال 92 برای این باغ پروانه ساخت و ساز صادر شده است، گفت: در سال 95 مجددا پروانه این باغ تمدید شده در حالی که صدور و تمدید پروانه برای این باغ مغایر قانون بوده چرا که برای تمدید پروانه نوشته‌اند در این باغ هیچگونه درختی نیست.

حقانی با بیان اینکه مالکان برای قطع درختان در منطقه با یکدیگر تفاهم می‌کنند، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق شهر تهران باغات در معرض تخریب قرار گرفته‌اند به همین منظور درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم.

وی به بازدید خود از باغ چای در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: در این زمین 7 هکتاری ضایعات پلاسکو جمع آوری شده اما به دلیل مسموم بودن هوای این منطقه و بخار آزبست درخواست دارم تا هرچه سریع‌تر این ضایعات به مکان دیگری منتقل شود.

حقانی با بیان اینکه در آن زمان به دلیل نبود زمینی در نزدیکی پلاسکو مسئولان مجبور به دپوی ضایعات در این مکان بوده‌اند، گفت: شهردار منطقه 12 قول داده که طی 10 روز آینده تمام ضایعات را از این محل خارج می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمین 7 هکتاری زیرساخت‌هایی برای ساخت کتابخانه و غیره فراهم شود، افزود: برخی شایعات حاکی از آن است که بخشی از این زمین 7 هکتاری فروخته شده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی اظهارات حقانی گفت: عملیات تخریب باغ خیابان فرشته متوقف شده و در حال رسیدگی به وضعیت این باغ هستیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده در این باغ درختان عرعر قطع شده به همین منظور از مالک درخواست شده که یا نقشه ساخت و ساز را عوض کند و یا اینکه در مکانی که درخت می‌تواند جابجا شود ساخت و ساز انجام دهد.

چمران گفت: وضعیت این باغ در حال رسیدگی است و به شدت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص زمین 7 هکتاری منطقه 12 تصریح کرد: این زمین طرح شهرسازی دارد.

انتهای پیام /

برچسب ها: حقانی ، چمران ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار