باحضور معاون اول رییس جمهور؛

بهره برداری از واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان + تصاویر

بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور صبح امروز (سه شنبه) در دومین روز از سفر به استان خوزستان، در نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر حضور یافت و بخش گاز این نیروگاه شامل 4 واحد گازی که هر کدام ظرفیت 162 مگاوات دارد را مورد بهره‌برداری قرار داد.

بهره برداری از واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان

معاون اول رییس جمهور همچنین به همراه وزیر نیرو از بخش‌های مختلف و تاسیسات این نیروگاه بازدید کرد و از ظرفیت واحدهای گازی، میزان اشتغالزایی و برنامه‌های آتی این نیروگاه برای راه‌اندازی واحدهای بخار مطلع شد.

گفتنی است 4 واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر هر کدام به ظرفیت 162 مگاوات با هدف تامین نیاز برق منطقه، اشتغالزایی و پایداری شبکه به خصوص در جنوب شرق کشور احداث شده و برای اجرای این پروژه 128 میلیون یورو اعتبار ارزی و 3200 میلیارد ریال اعتبار ریالی هزینه شده است.

واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر در زمینی به مساحت حدود 100 هکتار احداث شده و با راه‌اندازی آن برای 1200 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

بهره برداری از واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماهشهر و بهبهان

همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان توسط این مقام مسئول در این شهرستان افتتاح گردید.

این نیروگاه در فاز اول ۴۹۲ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد و اکنون دو واحد گازی آن از ۲۱ تیر ماه امسال به بهره برداری رسیده و واحد بخار آن نیز در پیک برق تابستان سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدت زمان ساخت این نیروگاه سه سال است و اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیون یورو برای ساخت آن هزینه شده است.

این نیروگاه با حمایت دولت و مشارکت بخش خصوصی، شرکت سرمایه گذاری غدیر و گروه مپنا ساخته شده است.

میزان اشتغالزایی در دوران ساخت بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر روز و در دوران بهره برداری ۸۰ نفر در روز مستقیم و غیرمستقیم است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به خوزستان امروز از روند پیشرفت فیزیکی طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسم به طرح رهبری در شهرستان رامشیر بازدید کرد.

22 هزار هکتار از زمین های شهرستان رامشیر در جنوب شرقی خوزستان، در قالب طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی، تسطیح و آماده سازی می شود.

تاکنون 7 هزار هکتار از این زمین ها تسطح و آماده کشت شده و به کشاورزان تحویل داده شده است. این طرح 22 هزار هکتاری تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای اجرای سهم رامشیر از طرح 550 هزار هکتاری، شرکت های جهاد نصر کرمانشاه، تهران، آذربایجان و فارس در این شهرستان فعالیت دارند.

با تکمیل این پروژه 40 درصد تولید محصولات کشاورزی در رامشیر افزایش می یابد و باعث تنوع محصولات کشاورزی در این شهرستان می شود.

رامشیر از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در 35 کیلومتری بندر ماهشهر است.

رامشیر در 13 دی 1384 به شهرستان تبدیل شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه به همراه 4 وزیر به منظور افتتاح چند طرح مهم اقتصادی و شرکت در چند جلسه وارد خوزستان شد و عصر امروز پس از افتتاح و بازدید از چند طرح خوزستان را به مقصد تهران ترک می کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.