دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرکت‌های با اصالت آمریکایی باید از سوی ایران تحریم شوند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی معتقد است؛ ایران باید سهامداران اصلی برخی شرکت‌ها آمریکایی‌هایی را که در مبادلات بازرگانی خود از جایگاه ایران سود می‌برند، تحریم کند.

خالقی"کمال دهقان" نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تحریم 12 شرکت و 133 شخص ایرانی از سوی دولت آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده در قبال اینگونه اقدامات آمریکا مقابله به مثل خواهد کرد و می‌تواند شرکت‌های حامی تروریست را تحریم کرده با آنها ارتباطی نداشته باشد.

نماینده مردم تفت و میبد اظهار داشت: امکان دارد شرکت‌های چند ملیتی که سهامداران عمده آن‎‌ها آمریکایی‌ها باشند و یا از سوی این کشور پشتیبانی مالی شوند، مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند که باید تحریم شوند.

وی ادامه داد: سهامداران اصلی برخی شرکت‌های فعال در کشورهای عربی آمریکایی‌هایی هستند و در مبادلات بازرگانی خود از جایگاه ایران سود می‌برند و شاهدیم که از تروریسم و داعش حمایت می‌کنند، ما این شرکت‌ها را اصالتا آمریکایی می‌بینیم و قابلیت رصد دارند. 

دهقان بیان داشت: ما اگر بتوانیم تشخیص دهیم که این‌گونه شرکت‌ها به نوعی درآمدهایشان موجب تقویت تروریست‌ها می‌شود، می‌توان در لیست تحریم ها قرارشان داد. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا ایران بعد از فرمان ترامپ مذاکره‌ای با آمریکا داشته، گفت: هیچ مذاکره‌ای میان ما و آمریکایی‌ها در این رابطه وجود نداشته و نخواهد داشت، مذاکرات پیشین ما هم با آن‌ها تنها در چارچوب موضوع هسته‌ای و برجام بوده است.

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به اینکه اظهارات ترامپ تاکنون نشان داده که از وجود برجام رضایت نداشته و خواهان سنگ‌اندازی در اجرای آن است، گفت: لابی صهیونیست‌ها به همراه انگلیس و آمریکا فشار زیادی برای ایجاد محوری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند و صراحتا بر این موضوع تأکید دارند اما برجام یک موافقت ‌نامه دو جانبه میان ایران و آمریکا نیست.

وی ادامه داد: برجام یک موافقت‌نامه چند جانبه میان ایران و پنج کشور دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آلمان و اتحادیه اروپاست که به قطعنامه 2231  تبدیل شده و برای کشورهای عضو سازمان لازم‌الاجراست.

دهقان با تاکید براینکه ما تاکنون شاهد اقدامات بسیاری از سوی آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: نباید انتظار داشت در آینده آن‌ها خصومتشان را با کشورمان از میان بردارند مسلما در آینده در انتظار اقدامات دیگری از سوی آمریکا علیه کشورمان خواهیم بود لذا باید فعالیت‌ و اقدامات خود را در عرصه بین‌المللی با توجه به این وضعیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار