هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقدمات فروپاشی آمریکا با سیاست نژاد پرستی ترامپ پی ریزی می‌شود

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ممکن است ترامپ با بکارگیری ادبیات و اقدامات خود علیه مسلمانان و رنگین پوستان باعث فروپاشی آمریکا شود.

مقدمات فروپاشی آمریکا با سیاست نژاد پرستی ترامپ پی ریزی می‌شودحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصداق عملکرد دولت اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ادبیات آمریکا در مقابل ایران در طول ریاست جمهوری 8 ساله باراک اوباما کاملا منافقانه بود.

وی ادامه داد: عملکرد اوباما خصوصا در حوادث 88 کاملا در راستای ایجاد بی‌ثباتی در ایران بود اما خوشبختانه با شکست آمریکا در آن زمان، دولت اوباما دچار تغییر روش رفتاری و ادبیات گفتاری شد و شیوه‌های تقابل خود را به روش‌های ملایم‌تری تبدیل کرد.

هانی‌زاده افزود: اوباما از یک سو کوشید با تقویت گروهک‌های تروریستی، ناامنی را در ایران گسترش دهد و از سوی دیگر با ارسال نامه‌‌های مختلف به مقامات جمهوری اسلامی ایران قصد نزدیکی به کشورمان را داشت و  در عین حال کوشید شاکله جوانان ایران را تغییر دهد اما در این شرایط دولت آمریکا با هوشیاری ملت ایران و مقام معظم رهبری مواجه شد. 

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در حال حاضر دونالد ترامپ که نماد نژاد پرستی نخبگان سفیدپوست آمریکایی به شمار می‌رود در تلاش است از تهدید و به کارگیری ادبیات تهاجمی علیه ایران قدرت پوشالی آمریکا را بازسازی کند. اعتقاد نخبگان سفیدپوست نژاد پرست امریکا آن است که اوباما در طول دوره ریاست جمهوری خود به نوعی آمریکا و قدرت نظامی این کشور را دچار تحقیر کرده براین اساس ترامپ با برخورداری از ادبیاتی تهاجمی در تلاش است این قدرت را بازسازی کند.

وی با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در جمع پرسنل نیروی هوایی تاکید کرد: چهره و ماهیت دونالد ترامپ برای ملت‌های جهان آشکار است و جهانیان به چهره واقعی رئیس جمهور جدید آمریکا پی برده‌اند.

هانی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ چگونه با عملکرد و اقدامات خود چهره واقعی آمریکا را نشان می‌دهد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها خصوصا در دوره ریاست جمهوری اوباما با بکارگیری ادبیاتی ملایم کوشیدند با ارائه جامعه‌ای دموکراتیک این کشور را مهد تمدن و دموکراسی نشان دهند اما در حال حاضر ممکن است ترامپ با بکارگیری ادبیات و اقدامات خود علیه مسلمانان و رنگین پوستان باعث فروپاشی آمریکا شود. 

کارشناس مسائل غرب آسیا متذکر شد: در حال حاضر چهره واقعی امریکا مشخص شده لذا باید دانست این کشور کاملا به صورت نژاد پرستانه عمل می‌کند و بدیهی است که ادعای آمریکا مبنی بر داشتن دموکراسی شعاری بیش نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار