محمود عباس: اسرائيل در پی تشکيل يک کشور آپارتايد است

رئیس تشکیلات خودگردان ضمن سازنده خواندن مذاکراتش با اولاند، تل آویو را به تلاش برای ایجاد یک کشور آپارتاید متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عباس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که در پاریس برگزار شد، اظهار داشت، با آقای اولاند درباره مسائلی که برای فرانسه و فلسطین مهم هستند تبادل نظر کردم، از ایشان به دلیل دعوت از بنده برای سفر به پاریس، که پس از موفقیت کنفرانس بین المللی صلح صورت پذیرفت تشکر می کنم.

چنانچه از وزیر امور خارجه و دیگر مقامات فرانسه که در یک سال گذشته برای موفقیت این کنفرانس تلاش کردند تشکر می کنم.

وی افزود، در بیانیه صادره در کنفرانس بین المللی صلح، بر اهمیت راه حل دوکشور مستقل، توقف شهرک سازی بر اساس قطعنامه دو هزار و سیصد و سی و چهار شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان اشغالگری اسرائیل تاکید شده است، اشغالگریی که در سال هزار و نهصد و شصت و هفت آغاز شد.

همچنین در بیانیه مذکور بر حمایت از دو طرف با هدف رسیدن به صلح در طول سال دو هزار و هفده تاکید شده است. جناب آقای رئیس جمهور ما نیز در این زمینه برای همکاری با شما اعلام آمادگی می کنیم. محمود عباس ادامه داد، کابینه اسرائیل روز گذشته در اقدامی ماجراجویانه علیه خواسته سازمان ملل متحد به ویژه علیه قطعنامه دو هزار و سیصد و سی و چهار شورای امنیت، از طریق کنست، شهرک سازی در اراضی اشغالی از جمله قدس را قانونی کرده است.

این قانون مخالف قانون بین الملل است و ما نیز از طریق محاکم بین الملل حقوق خود و سرزمینمان را پیگیری خواهیم کرد. ما اعلامیه ها و ابلاغیه های اخیر کابینه اسرائیل را درباره ساخت هزاران بنا در شهرک های داخل اراضی اشغالی سال هزار و نهصد و شصت و هفت، نمی پذیریم.

این اقدام تجاوز به حقوق ملت ماست و ما این موضوع را در محافل بین المللی پیگیری می کنیم و از همین جا از سازمان ملل متحد می خواهم تا فرصت باقیست از ما برای اجرایی کردن قطعنامه دو هزار و سیصد و شصت و شش حمایت کند.

رئیس تشکیلات خودگردان ادامه داد ، آنچه که ما در پی تحقق آن هستیم صلح با همسایگان است، هدف اساسی ما صلح و تشکیل دو کشور مستقل یعنی فلسطین و اسرائیل در کنار همدیگر است تا در کنار هم در مرزهای سال هزار ونهصد و شصت و هفت همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند.

آنچه که اسرائیل در حال حاصر در پی آن است تشکیل یک کشور با نظام آپارتاید است و چیزی غیر این نیست. اگر چنین خواسته ای محقق شود فاجعه ای برای ما و سازمان ملل خواهد بود و من در این باره هشدار می دهم.

محمود عباس ادامه داد: همچنین به آقای رئیس( اولاند) درباره خطرات انتقال سفارت هر کشوری به قدس هشدار داده ام زیرا چنین اقدامی پیشی گرفتن از هر نوع راه حل سیاسی و یا حتی پایان دادن و تخریب راه حل های سیاسی است در نتیجه هر کسی که جنین تفکری داشته باشد به او می گوییم این تفکر اشتباه است و تا قبل از رسیدن به راه حل سیاسی نباید برای عملی شدن آن اقدام کرد، اما پس از رسیدن راه حل سیاسی، بازگشت اراضی اشغالی سال هزار و نهصد و شصت و هفت به فلسطین و تصویب پایتختی شرق قدس برای فلسطین، هر کشوری می تواند چنین تصمیماتی اتحاذ کند.

روز گذشته دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور از اسرائیل خواستند تا صدمین سال بیانیه بالفور را جشن بگیرند در شرایطی که بیانیه بالفور عامل مصائب و فاجعه ای است که در فلسطین و برای فلسطینیان رخ داده است با این حال دولت انگلیس در پی جشن سالگرد این بیانیه است در نتیجه خطابمان به دولت انگلیس این است که این کارشان اشتباه است و نباید به چنین کاری اقدام کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار