کرمانشاه؛

فیلم کارگردان کرمانشاهی در چشم انداز جشنواره فیلم فجر

بن بست وثوق ساخته حمید (محمد هادی) کاویانی کارگردان کرمانشاهی در بخش چشم انداز سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حمید کاویانی کارگردان و نویسنده فیلم بن بست وثوق با بیان اینکه این فیلم، اولین فیلم سینمایی بلند اوست، گفت: از سال 1376 در فعالیت‌های سینمایی حضور دارم و کارم را با ساخت مستند شروع کردم.

وی افزود: هیچگاه برای ساخت فیلم بلند شتاب نکردم و ترجیح دادم شرایط لازم در این زمینه مهیا شود و بتوان فیلم بلند ارزشمندی ساخت و یکی از این شرایط مهم برای ساخت فیلم بلند پختگی لازم در زمینه دانش سینما است.

کاویانی تصریح کرد: افراد پیش از تولید فیلم بلند باید با زبان سینما و ادبیات آن آشنا باشند و این آشنایی قطعا زمان‌برخواهد بود و نیازمند مطالعه و تجربه بسیار است.

این کارگردان کرمانشاهی با بیان اینکه نسخه ناکاملی از این فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شد، گفت: علی رغم این موضوع، اعضای هیات انتخاب، فیلم را بسیار متفاوت دیدند و خواستند تا آن را به جشنواره برسانم.

کاویانی تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های بسیاری فیلم به بخش مسابقه جشنواره نرسید و این فیلم در بخش چشم‌انداز جشنواره به نمایش درآمد.

وی افزود: فیلم ما به دلیل اینکه دیر آماده شد در بخش رزرو بخش رقابتی جشنواره قرار گرفت و ترجیح دادیم از این بخش خارج شده و در بخش چشم انداز جشنواره نمایش داده شود، هرچند از اینکه فیلم نتوانست در بخش رقابتی جشنواره حضور پیدا کند و امکان رقابت برای فعالیت ارزشمند همکاران مهیا نشد ناراحتم.

کاویانی با بیان اینکه داستان فیلم در مجموع غیرقابل پیش بینی است، گفت: "بن بست وثوق" راوی عشقی است که رایج و روتین نیست و نمی‌توان داستان فیلم را پیش بینی کرد.

وی افزود: در این فیلم امین تارخ، هانیه توسلی، مهدی پاکدل، هومن برق نورد، جمشید مشایخی، هوشنگ توکلی، یوسف مرادیان و سیروس میمنت ایفای نقش می‌کنند.

کاویانی تصریح کرد: همچنین در این فیلم «مهران ملکوتی» به عنوان صدابردار، «ملک جهان خزایی» به عنوان طراح لباس، «بامداد بیات» به عنوان آهنگساز، «محمدرضا جهان پناه» به عنوان فیلمبردار، «میثم مویینی» به عنوان تدوینگر و «مهرداد فرید» به عنوان تهیه کننده حضور دارند.
این کارگردان کرمانشاهی با اشاره به اکران فیلمش در چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در کرمانشاه، گفت: بسیار دوست داشتم این فیلم روز 15 بهمن ماه سالروز شهادت پدرم شهید «حمید کاویانی» به نمایش در می‌آمد، اما در نهایت اکران این فیلم در 16 بهمن ماه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اسم اصلی او "محمد هادی کاویانی" است، گفت: به خاطر علاقه‌ای که به پدرم دارم و برای بزرگداشت نام او اسم سینمایی خودم را "حمید کاویانی" انتخاب کردم و با این اسم در عرصه سینما فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار