اراک؛

خودکفایی نیروگاه حرارتی شازند در ساخت تجهیزات

مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند گفت: اکنون هر گونه طرح توسعه و تعمیر تجهیزات نیروگاهی در استان به ثمر می رسد .

خودکفایی نیروگاه حرارتی شازند در ساخت تجهیزات به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حمید بادرستانی مدیر عامل نیروگاه حرارتی شازند  با بیان اینکه نیروگاه شازند یکی از چهار نیروگاه بزرگ تولید برق کشور است گفت: این توفیق با کمک شرکت های دانش بنیان استان و توانایی مهندسان این نیروگاه به دست آمده و اکنون در زمینه طراحی و تولید مبدل های فشار قوی برق، کارت های الکترونیکی و سیستم های اطفا حریق نیروگاهی پس از نمونه سازی به خودکفایی رسیدیم .

وی افزود: سالانه بیش از سه هزار فعالیت در زمینه ساخت و نگهداری و تعمیر تجهیزات نیروگاهی در قالب اورهال در این نیروگاه صورت می گیرد.

بادرستانی با اشاره به اشتغال بیش از دو هزار و ششصد نفر در نیروگاه و بخش تولید، افزود: بومی سازی تجهیزات نیروگاهی در داخل بیش از پنجاه درصد نسبت به نمونه های خارجی صرفه اقتصادی ایجاد می کند.

مدیر عامل نیروگاه برق شازند با بیان اینکه  این واحد نیروگاهی که یکی از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: از سال هفتاد و نه در شهر شازند استان مرکزی آغاز به فعالیت کرده و سالانه قادر به تولید هفت میلیارد کیلو وات ساعت برق است .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.