کرمان؛

رفسنجان رتبه نخست اهدای خون در استان

رئیس اداره انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: این شهرستان با تولید ٢ هزار واحد انواع فرآورده‌های خونی رتبه نخست را در استان دارد.

رفسنجان رتبه نخست اهدای خون در استان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی محمدحسینی رئیس اداره انتقال خون شهرستان رفسنجان گفت: رفسنجان با وجود 5/62 درصد اهداکننده مستمر مقام نخست را در استان کرمان دارد و در کشور هم از لحاظ شاخص اهداکننده جزو بالاترین رتبه‌ها است. 

محمدحسینی با اشاره به مراجعه متوسط ‌هزار نفر بطور ماهانه به مرکز انتقال خون رفسنجان بیان کرد: از این تعداد، حدود ٩٠٠ نفر موفق به اهدای خون می‌شوند و با بخشی از اهدای خون که به وسیله واحد سیار صورت می‌گیرد بیش از ٢ هزار واحد انواع فرآورده‌های خونی در مرکز انتقال خون رفسنجان تولید می‌شود.

وی با تصریح به اینکه بخش عمده تولیدات این مرکز به مصرف بیماران خود شهرستان و بخشی هم به کهنوج و سایر نقاط استان ارسال می‌شود افزود : مرکز استان کرمان جزو ١٨ مرکز کشور است که پلاسما برای شرکت‌های پالایشگر اروپا ارسال می‌کند و بعد از فرآوری به کشور باز می‌گردد و این کار کمک زیادی به کار درمان می‌کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار