نماینده عراقی: قدردان ایران هستیم/ ایران تنها کشوری بود که بدون چشم‌داشت در کنار ما ایستاد

نماینده مجلس عراق در گفتگو با المیادین اعلام کرد ایران بدون هیچ چشم‌داشتی از عراق در برابر داعش حمایت کرد.

نماینده عراقی: قدردان ایران هستیم/ ایران تنها کشوری بود که بدون چشم‌داشت در کنار ما ایستاد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از نمایندگان مجلس عراق ضمن قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و نقش نیروهای بسیج مردمی عراق در جنگ با گروه تکفیری صهیونیستی داعش گفت ایران در مبارزه با تروریسم داعشی بدون هیچ چشم‌داشتی در کنار عراق ایستاد و از عراق حمایت کرد.

مشعان الجبوری در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین درباره سخنان فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق در قدردانی از کمک های ایران به عراق در مبارزه با داعش گفت: «باید از ایران تشکر کنم، اعتراف می کنم در شرایط دشواری که عراق با آن روبرو شده بود و متأسفانه در آن شرایط حتی وزارت دفاع عراق مهمات کافی برای اسلحه در اختیار نداشت و انبارهای توپخانه عراق از گلوله و مهمات خالی بود این ایران بود که به کمک عراق شتافت. کمبود تجهیزات و تسلیحات در عراق علل متعددی چون فساد، کاغذبازی اداری و اشتباهات دیگری داشت حتی بسیاری از تسلیحات ما مثل انبار تسلیحاتی بیجی که از بزرگ ترین انبارهای تسلیحاتی عراق بود به دست داعش افتاده بود. در این شرایط ایران تنها کشوری که بدون چشم‌داشت در کنار ما ایستاد. این کشور کارشناسان نظامی‌اش را به میدان های نبرد در عراق اعزام کرد، حال آنکه در همین ایام به عللی که نمی دانم، آمریکا از حمایت عراق چشم پوشی کرده بود. کشورهای عربی هم از عراق حمایت نمی کردند.»

وی در ادامه نقش بسیج مردمی در عراق را قابل ستایش دانست و با بیان اینکه حساسیت ها به بسیج مردمی در بخش هایی از عراق کاهش یافته است، تصریح کرد: «حساسیت به نیروهای بسیج مردمی در استان نینوا بسیار کاهش یافته است، می توانم بگویم برخی از همکارانم در پارلمان که از منطقه تلعفر هستند به من گفته اند از نقش بسیج مردمی در این منطقه خرسند هستند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار