رونمایی از دفترچه راهنمای سفر به ایران

در سومین روز از نمایشگاه بین المللی گردشگری از دفترچه سه زبانه راهنمای سفر به ایران ویژه گردشگران خارجی رونمایی شد.

به گزارشحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون وزیر امور خارجه از دفترچه های سه زبانه راهنمای سفر به ایران رونمایی شد. 

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم گفت: اين دفترچه نمونه ديگري از اقدامات انجام شده در دولت تدبير و اميد و انجام به يك كار جمعي است كه خروجي آن به تسهيل گردشگري كمك خواهد کرد. 

وی با اشاره به حوزه هايي كه لازم است در بخش خارجي تقويت شوند افزود: يكي از مهم ترين بخش هايي كه نياز به تقويت دارد، بخش آگاهي است، در موضوعات عمومي لازم است گردشگران اطلاعات مورد نياز خود براي سفر را داشته باشد.

رحمانی موحد با بیان اینکه اين دفترچه شروع كار است، گفت: در ادامه و  مطابق با استانداردهاي دنيا دفترچه راهنمای گردشگری تكميل خواهد شد و اميدواريم گردشگر با استفاده از اين دفترچه سفري امن همراه با خاطرات خوب داشته باشد.
 
ایران به سمت لغو ویزای اکثر کشورها می رود
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه شركت هاي خصوصي هم از طرف دولت حمايت خواهند شد. تصریح کرد: فصل ديوار کشیدن بين ملت ها برداشته شده است و با تسهيل سفر مي توانيم ملت ها را به هم نزديك كنيم.

همچنين دكتر قشقاوي، معاون پارلماني وزارت امور خارجه نيز ضمن تشكر و تقدير از عوامل اين طرح گفت: ايران در حال حاضر به سمت لغو ويزاي اكثر كشورها مي رود. همين الان هم گردشگر به راحتي مي تواند ظرف ٢ دقيقه در فرودگاه رواديد دريافت كند، همچنين امكان دريافت ويزاي الكترونيكي هم وجود دارد. اين مساله پيغام امنيت ايران و گردشگر پذير بودن ان را به جهانيان مي رساند. 

وي با اشاره به تاثيرات مثبت اين دفترچه راهنما اضافه كرد: بخش خصوصی در اين  زمينه بايد به ميدان بيايد و اين راهنماي گردشگري را ارتقا بخشد و ادامه دهد.

پروانه سلحشوري، نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون فرهنگي نیز در ادامه این مراسم اين طرح را در راستاي برنامه ششم توسعه دانست و گفت: برنامه ششم توسعه مي تواند به گردشگري كشور ما كمك شاياني كند. البته اين كمك بايد با همراهي بخش خصوصي باشد. چون بدون بخش خصوصي اين توسعه امكان پذير نيست.
 
گردشگری می تواند به اندازه نفت برای کشور سرمایه جذب کند

وی با بیان اینکه در ایران مقاصد گردشگری غنی وجود دارد که گردشگران را جذب می کند، گفت: من معتقدم که بدون شک گردشگری در کشور ما می تواند به اندازه نفت برای کشور سرمایه جذب کند. ما با مردمی مهربان و مهماندوست می توانیم گردشگری را توسعه دهیم و اتفاقا اینگونه بهتر میتوانیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم.

اين نماينده مجلس ادامه داد: ميراث غني فرهنگي ايران مي تواند گردشگري را نه تنها بعد از نفت بلكه پيش از آن تبديل به منبع درآمد و يكي از مهم ترين منابع بودجه در كشور كند و اميدوارم كه در اينده شاهد گردشگري پايدار باشيم.  
 
سلامي، مجري طرح دفترچه راهنماي سفر به ايران ضمن تشكر از حاضرين براي حضور در اين مراسم گفت: با تلاش هاي كارشناسي، صبر و نكته سنجي موجب شد اين طرح بين المللي اجرا شود. همچنين در آينده اين طرح همه مردم دنيا را در بر خواهد گرفت. اين طرح به ارتقاي دانش، ارتباط و سفر به ايران كمك خواهد كرد. 

او همچنين با اشاره به قطع كوچك دفترچه اضافه كرد: اين دفترچه به صورتي طراحي شده است كه حمل ان براي مسافر آسان باشد. علاوه بر اين به ١٢ زبان ترجمه خواهد شد. با اين قطع به راحتي در پاسپورت جاي مي گيرد و به صورت رايگان در پاسپورت مسافران جاي خواهد گرفت.
 
در پايان مراسم اين دفترچه راهنما كه به سه زبان فارسي، انگليسي و عربي نوشته شده با حضور سلحشور نماينده مجلس، سعيدي رئيس شركت كشتيراني، قشقاوي معاون پارلماني وزارت امور خارجه، رحماني موحد معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگي و صنايع وابسته، عيسي اميدوار از  جهانگردان به نام کشور رونمايي شد.
 
دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تا روز پنجشنبه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران میزبان بازدید کنندگان است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار