شریعتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

مردم برای روی کار آمدن نظامی به دور از سلطه انقلاب کردند

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: آنچه که برای ملت ایران قبل از انقلاب اهمیت داشت روی کار آمدن نظامی به دور از سلطه بود.

مالک شریعتی، عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره دلایل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شعارهایی که مردم در ایام انقلاب سر می‌دادند، مهم‌ترین دلیل برای رد این ادعاست که مردم به خاطر درد نان انقلاب کردند. 

وی با اشاره به اینکه شعارهایی های مانند "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بازگو کننده مسائل کلان‌تری از روزمره و معیشت مردم  بود، ادامه داد: گرچه معیشت مردم اهمیت داشته و دارد، اما در آن زمان آنچه که برای ملت ایران اهمیت داشت، استقلال و آزادی کشور و روی کار آمدن نظامی به دور از سلطه بود.
 
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: در واقع مانع اصلی برای نسل‌های مختلف استکبار جهانی، انقلاب اسلامی ایران بود که نه تنها رشته های آنان را پنبه کرده و زنجیره ای که مستکبرین را به هم پیوند می داد را از هم گسست، همچنین با موضع گیری مناسب و بیدار کردن ملت‌های منطقه و جهان، مسیر ویژه ای را پیش پای آنان قرار داد.
 
شریعتی در خصوص تاثیر انقلاب بر نابودی هژمونی آمریکا در منطقه، تصریح کرد: تاثیر انقلاب اسلامی، این روزها در خط مقاومت و بیداری که در ملت های مختلف شکل گرفته، کاملا مشهود است و روز به روز قدرت اولیه آمریکا را رو به افول می‌برد و متحدان قدیمی این کشور نیز دیگر ارزشی برای آن قائل نبوده و مرتباً مشکلات درونی‌شان را به رخ می‌کشند.
 
وی با اشاره به اقدامات و اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا (ترامپ)، اظهار داشت: ترامپ با اقدامات و اظهارات اخیر خود، چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان داد و دیگر مجالی برای تک‌تازی این کشور باقی نگذاشته است.
 
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن، گفت: مردم همیشه با حضور گسترده خود در صحنه برای احزاب و جریان‌ها پیام آور هستند و ما نیز قول می‌دهیم که همچون قطره‌ای از دریا در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنیم.
 
شریعتی در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی از حضور مردم در این راهپیمایی پاسداری از دستاوردهای انقلاب و حمایت از رهبری و آرمان‌های امام خمینی (ره) است و البته یکی از نتایج آن هم می‌تواند پاسخ کوبنده ملت به اقدامات و اظهارات اخیر ترامپ باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار