اصفهان؛

50 درصد از صنف شیشه و آئینه با رکود مواجه شده است

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه‌فروشان اصفهان گفت: حدود 50 درصد از صنف شیشه و آئینه با رکود مواجه شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد بلوچیان زاده با بیان اینکه تعدادی از شیشه‌های دو جداره که در اصفهان نصب می‌شوند را می‌توان غیر استاندارد دانست، اظهار داشت: باید گفت شیشه‌های دوجداره شرایط استاندارد را دارد اما مُهر استاندارد ندارد.

وی با بیان اینکه استاندارد سازی شیشه‌های دو جداره شامل مراحلی است، افزود: قرار دادن شیشه در دمای منفی 15 درجه سانتی‌گراد و مثبت 50 درجه باید توسط متخصص آن انجام شود، همچنین از نظر چسب و رطوبت زدگی شیشه‌ها اقدامات لازم باید صورت گیرد.

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه اصفهان با بیان اینکه فرآیند تولید شیشه دوجداره بسیار پیچیده است، تصریح کرد: در حال حاضر آزمایش‌های مورد نیاز بر روی تعدادی از شیشه‌های دو جداره‌ای که اکنون تولید می‌شوند، انجام نمی‌شود که این اقدام به دلیل زمان‌بر بودن عملیات استاندارد سازی است.

وی ادامه داد: حدود 7 الی 8 کارگاه شیشه‌های دوجداره به دلیل عدم استاندارد سازی پلمب شدند و این کارگران تعهد دادند که تا 4 ماه آینده مراحل کلاسی را گذرانده و دستگاه‌های مورد نیاز را تهیه کنند.

بلوچیان‌زاده با بیان اینکه تعدادی از دو جداره کاران به صورت زیر زمینی در منازل و کارگاه‌های خود مشغول به کار هستند، گفت: از این رو بازرسان اتحادیه و اصناف برای رسیدگی و ایجاد نظم در این حوزه اخطارهای لازم را به متخلفان می‌دهند.

وی به مشکلات موجود در اتحادیه شیشه و آئینه اشاره و بیان کرد: یکی از معضلات در این حوزه، آلومینیوم‌سازان هستند، متاسفانه آلومینیوم‌سازان، شیشه‌های دو جداره را نصب می‌کنند و مشخص نیست کاری که آن‌ها انجام می‌دهند از کیفیت کافی برخوردار است یا خیر و نگران کننده‌تر از آن، اینکه هیچ مسئولیتی را در قبال این موضوع قبول نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه اصفهان با اشاره به اینکه قانون 28 نظام صنفی مربوط به تداخل در کار اتحادیه شیشه و آئینه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آلومینیوم سازان زمانی که به ساختمانی مراجعه کرده تا درب آن‌ها را اندازه‌گیری کنند، اندازه‌گیری آلومینیوم و شیشه را در قرارداد قید می‌کنند و کارفرما از این‌کار که استاندارد نیست، بی اطلاع است و پس از مدتی کارفرما متوجه عدم استانداردسازی شیشه‌های دو جداره خود می‌شود.

وی به وجود رکود در صنف شیشه و آئینه اشاره کرد و گفت: صنف شیشه و آئینه مانند دیگر حوزه‌ها با رکود مواجه است، متاسفانه صنف شیشه و آئینه و کارهای ساختمانی از رکود بیشتری برخوردار است.

بلوچیان‌زاده اظهار داشت: حدود 50 درصد از صنف شیشه و آئینه با رکود مواجه شده است، از این رو تا زمانی که رکود در این کار و نیز فعالیت‌های تولیدی مشاهده شود انبوه‌سازان فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 4 سال است که ساخت‌و‌ساز با رکود جدی مواجه شده، افزود: نرخ رکود در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

شیشه‌های دو جداره استاندارد باید مورد آزمایش برفک، مه گرفتگی، دما و رطوبت بالا و یک سری آزمون‌های ابعادی قرار گیرند، همچنین شیشه‌های دوجداره استاندارد باید دمای منفی 18 تا مثبت 55 درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.