اصفهان؛

افتتاح 24 کیلومتر جاده اصفهان – اردستان

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی در مراسمی، قطعه سوم باند دوم جاده اردستان به اصفهان را افتتاح و برشناسایی و رفع نقاط پرحادثه تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا محفوظی در این مراسم با تأکید بر شناسایی نقاط پرحادثه و تلاش در رفع این نقاط با مخاطب قرار دادن مشاورین طراح راه‌سازی، اظهار کرد: لازم است مشاورین و پیمانکاران پروژه‌های راه‌سازی، نقاط پرحادثه موجود در محورها را شناسایی و رفع این نقاط را از اولویت‌های خود قرار دهند.

وی افزود: آمار و اطلاعاتی که از وقوع حوادث رانندگی در محورها ارائه می‌گذرد پایه و اساس برنامه‌ریزی است و لازم است تا در طراحی‌ها، اعمال اولویت‌ها و اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی با افتتاح 24 کیلومتر از این مسیر درباره 11 کیلومتر باقیمانده تصریح کرد: سعی می‌شود تا از ظرفیت‌های خوب موجود کمال استفاده را نمود و با تخصیص اعتبارات لازم باقیمانده این مسیر را تکمیل و به بهره‌برداری رسانیم.

سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان داشت: پروژه دوبانده اردستان به اصفهان جزو راه‌های کویری محسوب می‌شود که متأسفانه سرفصل اختصاصی جهت توسعه راه‌های کویری بسیار ضعیف و ناهمگون و تکمیل آن زمان بر شده است.

وی با اشاره به مرکز بودن شهرستان اردستان و لزوم ارتباط دوبانده با مرکز استان اظهار داشت: امید است این محور با ظرفیت‌های موجود و اعتباراتی که در نظر گرفته خواهد شد در اسرع وقت با دوبانده شدن به مرکز استان متصل گردد.

حجت الله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به میزان تردد بار و مسافر در سطح راه‌های استان گفت: استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وجود صنایع مادر همچون فولاد کشور در آن، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم مسافر راداراست که این حجم تردد توجه ویژه به بحث راه‌ها را می‌طلبد.

وی سال 95 را سال خوبی برای پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: در سال 95 دو پروژه بسیار مهم کنارگذر شرق اصفهان و کنار گذر غرب اصفهان بعد از سال‌ها توقف آغاز به کار نمود که امید است با تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این دو پروژه مشکل ترافیکی شهر اصفهان و شهرهای مجاور حل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از جمله اهداف پیش روی مجموعه راه و شهرسازی را در بخش توسعه راه‌های استان تبدیل بزرگراه به آزادراه و اتصال شهرها و مراکز شهرستان‌ها با احداث باند دوم به مرکز استان مطرح کرد و گفت: محور ترانزیت بادرود- اردستان – نائین از جمله محورهای بزرگراهی است که به آزادراه تبدیل خواهد شد و شهرستان‌های اردستان، چادگان، خور و فریدن نیز از جمله محورهایی هستند که به صورت دو بانده به مرکز استان متصل می‌شوند.

وی افتتاح 24 کیلومتر از محور اردستان به اصفهان را در جهت حذف تصادفات رخ به رخ و جلوگیری از تلفات جاده‌ای بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: قطعه سوم باند دوم اردستان به اصفهان با اعتبار 190 میلیارد ریال امروز به افتتاح می‌رسد که جهت تکمیل 11 کیلومتر باقیمانده با توجه به وجود نقاط پرحادثه در آن نیاز به اعتباری بالغ‌بر 210 میلیارد ریال دارد که با استفاده از ظرفیت‌های خوب موجود امید است تا سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.