تئاتر، فرهنگ مناسب و با اهمیتی است که متاسفانه مورد ظلم قرار گرفته است.

شنبه صبح//تئاتر، فرهنگ نهفته در میان مردم است
میثاق زارع در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت حضور خود در نمایش پژمان عبدی گفت: من خود، یکی از بانیان اجرای این نمایش بودم. سال 89 که پژمان عبدی این متن را نوشت به من داد تا آن را بخوانم و خودم هم اصرار کردم که این متن کار شود. چرا که متن بسیار فراتر از کلمات است.

وی در خصوص هدف این نمایش اظهار داشت: هدف اصلی ما اجرای نمایش بود تا متنی را که در پی ایجاد صلح و آشتی است، به سمع و نظر مردم برسانیم.

زارع همچنین پیرامون سبک و شیوه اجرایی متن و اجرا گفت: سبک متن یک موقعیت سوررئال و غیر واقعی است که در قالب یک طنزتلخ بیان شده است.
 
وی در خصوص اهمیت تئاتر تصریح کرد: تئاتر یعنی فرهنگ. حدود دوسال پیش یک تئاتر در مسکو اجرا رفتیم و در شهری مثل مسکو می‌شود فهمید که تئاتر چقدر مهم است، چرا که در هر صد قدم، یک سالن برای اجرای نمایش وجود دارد. این نشان از اهمیت تئاتر در جهان است. 

وی در خصوص فرهنگ‌سازی تئاتر در میان مردم گفت: تئاتر یک هنر است و باید به آن اهمیت داده شود. در کشوری مانند آلمان، بعضی از نمایش‌ها به عنوان درس به کودکان ابتدایی و مقاطع بالاتر تدریس می‌شود. این‌ها فرهنگ‌سازی است. تئاتر یک هنر مهم است و مظلوم واقع شده است.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار