رئیس صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی آمریکا ممکن است برای بقیه کشورها دردسرساز باشد

لاگارد پیش‌بینی کرد که هم اصلاح نظام مالیات و هم سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش زیرساخت‌ها در دوره ترامپ محتمل است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی آمریکا ممکن است برای بقیه کشورها دردسرساز باشد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول روز یکشنبه درباره رشد اقتصادی آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ابراز خوش‌بینی کرد اما هشدار داد این رشد ممکن است طلیعه دردسر برای بقیه جهان باشد. 

لاگارد در نشست سالانه جهانی دولت ها در دبی گفت: «با اطلاعات ناچیزی که داریم، و من بر این اطلاعات ناچیز تاکید می کنم، چون واقعا هیچ چیز فعلا معلوم نیست ... اما از چیزهای بسیار کمی که می شنویم، دلایلی داریم که درباره رشد اقتصادی آمریکا خوشبین باشیم.»

لاگارد پیش بینی کرد که هم اصلاح نظام مالیات و هم سرمایه گذاری بیشتر در بخش زیرساخت ها در دوره ترامپ محتمل است. 

­تیزر تبلیغاتی روز پنجشنبه ترامپ درباره پیشنهادهای کاهش مالیات ارزش سهام در بازار بورس وال استریت را به بالاترین سطح رساند.

با این حال رئیس صندوق بین المللی پول درباره پیامدهای جهانی رونق اقتصادی آمریکا هشدار داد و گفت: «این خبر خوب است اما خبر بد این است که این رشد اقتصادی پیامدهایی برای بقیه جهان خواهد داشت و ما شاهد آن هستیم.»

وی به افزایش ارزش دلار در برابر ارزهای دیگر اشاره و پیش بینی کرد که بانک مرکز آمریکا نرخ های بهره را افزایش خواهد داد. 

صندوق بین المللی پول ماه ژانویه برآورد خود را درباره رشد اقتصادی امسال آمریکا با یک دهم درصد افزایش به 2.3 درصد رساند. این صندوق رشد اقتصادی آمریکا در سال 2018 را نیز با چهار دهم درصد افزایش 2.5 درصد پیش بینی کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار