همدان؛

نصب تندیس حبیب سپاه در باغ موزه همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از نصب تندیس سردار شهید حاج حسین همدانی در باغ موزه دفاع مقدس همدان خبر داد.

نصب تندیس حبیب سپاه در باغ موزه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی ظفری گفت: در محوطه باغ موزه دفاع مقدس تندیس 32 فرمانده شهید وجود دارد که به زودی تندیس سردار شهید حاج حسین همدانی نیز در آن نصب می شود.

وی  با بیان اینکه  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است ، اظهار داشت: امنیت و آسایش امروز کشور را مرهون خون شهدا و جانفشانی شهدا هستیم و همه ما باید قدردان خدمات ارزشمند این دلاورمردان باشیم.

ظفری افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کشور را از خطرات احتمالی و توطئه‌چینی دشمنان مصون می‌کند و ترویج این فرهنگ وظیفه همگان به‌ویژه مسئولان است.

شهید حاج حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود  و از سال ۱۳۵۹ در جنگ ایران و عراق شرکت داشت.

وی در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۹۴ در اطراف شهر حلب در سوریه هنگام مشاوره نیروهای ارتش سوریه به گفته برخی منابع در نبرد علیه نیروهای داعش و به گفته برخی منابع دیگر در اثر سانحه رانندگی، به درجه رفیع شهادت رسید.

وی هم‌چنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و بعدها مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین همدان شد.

همدانی هم‌چنین جانشین قرارگاه امام حسین و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بود.

انتهای پیام/ د
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.