اصفهان؛

راهیابی 12 فیلم از اصفهان به جشنواره بین‌المللی فیلم 100

در یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای بیش از هزار و 700 اثر به دبیرخانه ارسال شده و 106 فیلم در بخش اصلی (مسابقه ملی) راه یافتند که در این میان 12 اثر از اصفهان به چشم می‌خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه و بخش اکران (خارج از مسابقه) یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای با شعار «سینمای اخلاق» اعلام شد؛ در این دوره از جشنواره بیش از   هزار و 700 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان 106 فیلم در بخش اصلی(مسابقه ملی) و 35 اثر در بخش مسیر تجربه به بخش مسابقه راه یافتند که در سه بخش پویانمایی، داستانی و مستند داوری خواهند شد.

در میان آثار راه‌یافته چند اثر هم از استان اصفهان به چشم می‌خورد، که اگرچه در بخش پویانمایی هیچ اثری از استان اصفهان به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا نکرد اما در بخش داستانی 3 فیلم از کارگردانان اصفهانی حضور دارد، «پاک‌باخته» کاری از مریم مدرس مطلق، «گذر موقت» اثر محمد معین روح‌الامین و «آمیخته» از ریحانه جعفریان که به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای راه یافتند.

در بخش مستند هم 4 اثر از اصفهان شرکت دارد، «خانه من» کاری از سید مصطفی شیرزادی، «قفل» به کارگردانی کیوان احمدی، «کار تیمی» از فلامک سلیمانی و «زندگی جاری است...» به کارگردانی حسام کامران، در بخش مسابقه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه 100ثانیه‌ای حضور دارد.

در بخش اکران و خارج از مسابقه این دوره از جشنواره 99 اثر در بخش اصلی و 41 فیلم در بخش مسیر تجربه راه‌یافته‌اند که تنها یک پویانمایی از اصفهان به اسم «هدف» کاری از احمد جعفریان ورنوسفادرانی شرکت دارد.

در بخش داستانی «خورشید خاموش است »کاری از مرضیه غلامی و «سرد آب» به کارگردانی امیرحسین رحیم زاده اکران خواهد شد.

در بخش مستند هم «تبرک» کاری از سید مصطفی شیرزادی و «تک نوک» به کارگردانی سید شهاب‌الدین آیتی از اصفهان حضور دارد.

گفتنی است یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 ثانیه‌ای که فرصت برای بروز استعدادهای نویی در حوزه فیلم کوتاه است از 4 تا 6 اسفندماه سال جاری در پردیس سینمایی آزادی تهران با دبیری علی قربانی برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.