ایلام؛

عشایر کوچرو در محدوده رودخانه هاو مسیر مسیل ها اتراق نکنند

مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به گزارش های هواشناسی به جامعه عشایری استان هشدار دادکه از اتراق یا نزدیک شدن به محدوده رودخانه و مسیر مسیل ها و جویبارها بپرهیزند.

عشایر کوچرو در محدوده رودخانه هاو مسیر مسیل ها اتراق نکنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی سلیمی گفت: هنگام بارش های سیلابی از حضور و نزدیک شدن به حاشیه یا بستر رودخانه ها حتی اگر کم آب یا خشک باشند خودداری و از بردن دام ها به مناطق مرتفع به علت احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی با یادآوری اینکه در جریان سیل آبان ماه سال گذشته و فرودین ماه امسال حدود 85 میلیارد ریال به حوزه عشایری استان خسارت وارد شد، افزود: برای جلوگیری از تکرار این حادثه تمام مسئولان امور عشایری استان در نقاط مختلف ضمن تشکیل ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل هستند.

وی اظهارکرد: مسئولان امور عشایری شهرستان های مختلفی که عشایر در آنجا اسکان یافته اند برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب به این جامعه به طور مرتب محل اتراق این اقشار را از لحاظ جانمایی مورد بازرسی قرار می دهند تا اگر در مسیر سیلاب و بارش های تند قرار دارند محل اسکان خود را تغییر دهند.

سلیمی بیان کرد: هشدارهای لازم درخصوص آمادگی برای مواجهه با بارش زیاد به دامداران کوچرو استان از طریق ارسال پیامک، صحبت مستقیم با سران ایلات و طوایف و نیز مراجعه حضوری به محل اسکان عشایر داده شده است.

وی در خصوص تامین آب و سوخت مورد نیاز عشایر هم عنوان کرد: با وجود 33 جایگاه نفت و ذخیره حدود 600 هزار استان ایلام ماوای 11 هزار خانوار عشایر بومی و مهمان است که از این تعداد در فصل کوچ زمستانی 2 هزار خانوار عشایر با 600 هزار راس دام از استان های همدان، لرستان و کرمانشاه و 9 هزار نیز خانوارهای عشایر بومی هستند.

طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان نقاط مختلف استان به ویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی از امروز تا اواخر هفته جاری شاهد بارش های سیلابی است و ستاد مدیریت بحران در استان نشست های اضطراری برای مقابله با این سامانه بارشی تشکیل داده است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.