واکنش خطیب مسجدالاقصی به قانون منع پخش اذان

رئیس هیئت اسلامی عالی بیت‌المقدس و خطیب مسجدالاقصی گفت: ما به قانون نژادپرستانه و ظالمانه پخش اذان پایبند نمی‌مانیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ عکرمه صبری رئیس هیئت اسلامی عالی بیت‌المقدس و خطیب مسجدالاقصی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی العهد تاکید کرد: ما به قانون نژادپرستانه و ظالمانه منع پخش اذان پایبند نخواهیم ماند.

وی تاکید کرد که اینگونه اقدامات اشغالگرانه که بیانگر دخالت آشکار رژیم صهیونیستی در امور مسلمانان و مناسک دینی آنهاست، مشروعیت ندارد.

صبری گفت: اذان جزو مناسک اسلام است و هیچ کسی به هیچ بهانه‌ای حق دست‌اندازی به آن را ندارد.

رئیس هیئت اسلامی عالی بیت المقدس با بیان اینکه آنچه کابینه رژیم صهیونیستی در این زمنیه انجام داده است، عبور از همه مرزها است، گفت که تل‌آویو مسئول کامل هرگونه بحرانی که از این تصمیم ناشی می‌شود، خواهد بود.

وی افزود: برای همه روشن است که ما به عنوان یک هیئت اسلامی، هرگز این قانون را که در تضاد با ساده‌ترین اصول آزادی عبادت در عرف‌ها و قوانین بین‌المللی است، به رسمیت نمی‌شناسیم.

خطیب مسجدالاقصی در پاسخ به این سؤال که فلسطینی‌ها باید در مقابله با این اقدام اسرائیل چه کاری انجام دهند گفت: باید هوشیار باشیم و مراقب هرگونه تلاش برای اجرایی کردن این تصمیم باشیم. ما در دفاع از حقوق مشروع و مقدسات و اعتقادات خود هیچگونه تردیدی به خود راه نخواهیم داد.

وی درباره واکنش کشورهای عربی و اسلامی به آنچه بر سر قدس و مسجدالاقصی می‌آید گفت: موضع ما در این خصوص روشن و ثابت است و آن این است که کشورهای عربی اگر می‌خواهند از غفلت خود بیدار شوند، پس در این زمینه دخالت کنند. اما ما بر آن‌ها تکیه نمی‌کنیم.

کمیته وزارتی مربوط به امور قانونگذاری رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه قانون ممنوعیت پخش اذان را تصویب کرد.

کمیته وزارتی رژیم صهیونیستی این قانون را بعد از انجام اصلاحات تصویب کرد. این اصلاحات به این شکل است که پخش اذان در قدس از طریق بلندگوها از ساعات 11 شب تا 7 صبح ممنوع است.

پیش از این چندین بار بررسی این قانون در کنست به تعویق افتاده بود.

این قانون نژاد پرستانه اسرائیل خشم گروه‌های فلسطینی و مقاومت و مسلمانان کشورهای مختلف را بر‌انگیخته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار