علت تفاوت قیمت تیپ‎های مختلف مزدا 3 چیست؟

مزدا 3 خودرویی در کلاس سدان و محصول کارخانه مزدا ژاپن است. این خودرو در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ به عنوان جانشینی برای مزدا ۳۲۳ معرفی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   نسل اول مزدا ۳ بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در ژاپن تولید شده و از همان ابتدا به دلیل کارایی، هندلینگ و کنترل، نمای ظاهری و داخلی مورد توجه قرار گرفت. نسل دوم و سوم این خودرو نیز به ترتیب در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ معرفی شدند. در مورد فضای داخلی می‌­توان گفت که کیفیت خوب مواد بکاررفته در داخل خودرو و صندلی‌های نرم آن از اولین نکاتی است که توجه سرنشین را به خودش جلب می‌کند. رنگ کرم و مشکی بکار رفته در داشبورد و کنسول و فرمان این خودرو نیز کیفیت بالایی دارد. نکته مثبت در طراحی کنسول این خودرو این است که طراحی تمیز و مرتبی دارد و سعی شده تا از کلید و دکمه‌های بزرگ و بدنما استفاده نشود.
 
سیستم صوتی خودرو نیز علی‌رغم اینکه در طراحی آن از نمایشگر بزرگی استفاده نشده، جلوه خوبی دارد.
 
مزدا3 دارای 3 تیپ مختلف در بازار خرید و فروش خودرو بوده و به دلیل تفاوت­ آپشن­‌هایی که بین این تیپ­‌ها وجود دارد قیمت آن­ها متفاوت می­باشد. اگر قصد خرید خودرو مزدا 3 را دارید نیاز است تا با تفاوت­ تیپ­های مختلف و قیمت­های آن­ها آگاهی داشته باشید که این مقاله به بیان آپشن­های این سه تیپ و تفاوت قیمتی آن­ها پرداخته است.
 
تیپ1:
 
دسته‌­دنده PVC
 
فرمان پلی-اورتان
 
رادیو پخش کاست و CD
 
تیپ2:
 
دسته­‌دنده چرمی
 
فرمان با روکش چرمی
 
رادیو پخش CD و CD Changer
 
گرم­کن صندلی
 
سقف شیشه‌­ای (Sunroof)
 
تیپ3:
 
دسته‌­دنده چرمی
 
فرمان با روکش چرمی
 
رادیو پخش CD و CD Changer
 
گرم­کن صندلی
 
سقف شیشه­‌ای (Sunroof)
 
برف‌­پاک­‌کن اتوماتیک با حسگر باران
 
سپر و جلو پنجره اسپورت
 
چراغ جلو با قابلیت روشن – خاموش اتوماتیک
 
جدول زیر قیمت تیپ­­‌های 1 تا 3 را در بازار نشان می­دهد.
 
علت تفاوت قیمت تیپ‎های مختلف مزدا 3 چیست؟

همانطور که در جدول فوق ملاحظه می­‌شود افزوده شدن سانروف و گرمکن به تیپ 2 باعث شده است که قیمت سال‌­های مختلف حدود 2 میلیون تومان گرانتر از تیپ 1 باشد و در مورد تیپ 3 نیز افزوده شدن برف­‌پاک­‌کن اتوماتیک با حسگر باران، سپر و جلو پنجره اسپورت و چراغ جلو با قابلیت روشن – خاموش اتوماتیک، یک اختلاف قیمتی تقریبا 4 میلیونی نسبت به تیپ 2 بوجود آورده است. شایان ذکر است که مزدا 3 جدید دارای تیپ 4 نیز می­باشد و به مراتب دارای قیمتی بیشتر از این تیپ‌­ها می­باشد.
 
 
منبع:جام جم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار