گفتگوی تلفنی دی‌میستورا و سامح شکری درباره مذاکرات ژنو در خصوص سوریه

نماینده سازمان ملل در امور سوریه با وزیر خارجه مصر درباره مسائل مرتبط با مذاکرات ژنو تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با سامح شکری، وزیر خارجه مصر، در خصوص مسائل مرتبط با دور جدید گفتگوهای سوری در ژنو بحث و تبادل نظر کرد.

احمد اوب زیر، سخنگوی وزارت خارجه مصر، در بیانیه‌ای اعلام کرد: دی میستورا در تماسی تلفنی اصرار خود بر اطلاع داشتن مصر از تلاش های صورت گرفته در چارچوب آمادگی برای مذاکرات ژنو تاکید کرد و مصر را به خاطر عضویت در شورای امنیت، جزو طرف های تاثیر گذار در جهان عرب دانست.

سامح شکری نیز در این تماس تلفنی بر تعهد کامل کشورش در حمایت همه جانبه از تلاش هایی که به دنبال دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه است، تاکید کرد.

وی افزود: مصر خواستار موفقیت و پیروزی فرستاده سازمان ملل متحدد در اجرای دستاوردهای کنفرانس ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت در خصوص بحران سوریه است.

وزیر خارجه مصر همچنین بر ضرورت مشارکت جدی طرف های درگیر در سوریه و داشتن حسن نیت با هدف دستیابی به راه حل سیاسی مطلوب و آتش بس تاکید کرد.

یارا شریف، سخنگوی دی میستورا، نیز اعلام کرد: مذاکرات ژنو از 20 فوریه به 23 موکول شد و دی‌میستورا ارسال دعوتنامه های رسمی به شرکت‌‎کنندگان در این مذاکرات را آغاز کرده است و تاکنون 20 دعوتنامه ارسال شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار