یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

مصاف حساس کاتالان ها در پاریس/ کار سخت زنبورهای زرد در پرتغال

لیگ قهرمانان اروپا امشب با انجام 2 بازی در کشورهای فرانسه و پرتغال، پس از مدتی تاخیر از سر گرفته می شود.

مصاف حساس کاتالان ها در پاریس/ کار سخت زنبورهای زرد در پرتغالبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از امشب با انجام 2 دیدار در فرانسه و پرتغال، پس از مدتی تاخیر از سر گرفته می شود. پیش از این آخرین بازی لیگ قهرمانان اروپا، هفدهم اذر ماه پیگیری شده بود. 


بنفیکا - دورتموند/ کار سخت زنبورهای زرد در پرتغال  

نخستین بازی امشب میان دو تیم بنفیکا و دورتمند برگزار می شود. زنبور های زرد این روز ها با 15 امتیاز اختلاف با صدرنشین لیگ در جایگاه چهارم جدول بوندس لیگا حضور دارند. آن ها اگر چه ممکن است با نتایج کسب شده در لیگ نشان دهند که طراوت همیشگی را ندارند اما با عملکرد خود در مرحله مقدماتی، روی دیگری از خود را در اروپا نشان داده اند. 

دورتمندی ها موفق شدند در گروه ششم رقابت ها در حالی به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند که تیم های رئال مادرید، ل‍ژیا و اسپورتینگ لیسبون را در کنار خود می دیدند. آن ها موفق شدند در مجموع 6 بازی خود به 4 پیروزی و 2 تساوی دست یابند تا بالاتر از قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا یعنی رئال مادرید راهی مرحله حذفی شوند. 

نکته جالب این رویارویی بی شک مصاف دوباره زنبور ها با یک تیم پرتغالی است غ. آن ها پیش از این و در مرحله مقدماتی 2 بار با تیم اسپورتینگ رو به رو شدند که حاصل آن دو پیروزی برابر نماینده پرتغال بود. 

بنفیکای میزبان اما شرایط بسیار متفاوتی با دورتمند دارد، این تیم اگر چه در گروه دوم بازی ها با تیم های ناپولی ایتالیا، بشیکتاش ترکیه و دیناموکیف اوکراین هم گروه بودند اما نتوانستند بیش از 8 امتیاز کسب کنند تا  پس از ناپولی راهی مرحله حذفی شوند. 

شایان ذکر است که نماینده پرتغال در مرحله مقدماتی موفق به کسب 2 تساوی، 2 برد و 2 شکست شد. 


پاری سن ژرمن - بارسلونا/ مصاف حساس کاتالان ها در پاریس 

دومین دیدار امشب هم میان دو تیم پاری سن ژرمن و بارسلونا انجام می شود. بارسلونای میهمان این روزها در لالیگا شرایط آرمانی ندارد و با 2 بازی بیشتر و تنها یک امتیاز اختلاف با رقیب سنتی خود یعنی رئال مادرید در جایگاه دوم جدول قرار دارد. 

شاگردان انریکه در این فصل اگر چه طراوت و شادابی همیشگی خود را ندارند اما در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی داشتند و از بخت های قهرمانی در این جام محسوب می شوند. آن ها موفق شده اند در گروه سوم این رقابت ها، در حالی که با تیم های منچستر سیتی، مونشن گلادباخ و سلتیک هم گروه بودند به عنوان صدر نشین و با کسب 15 امتیاز راهی مرحله دور حذفی شوند. 

کاتالان ها موفق شدند در دور گروهی این رقابت ها به 5 پیروزی و تنها یک شکست دست یابند. 

در طرف مقابل اما تیمی قرار دارد که سال ها ارزوی کسب جام را در لیگ قهرمانان اروپا در سر دارد. پاری سن ژرمن که چندین و چند سال است در فوتبال فرانسه حرف نخست را می زند در این فصل از رقابت های لیگ این کشور اوضاع مناسبی ندارد. آن ها مانند همیشه اختلاف زیادی با رقبا ندارند و به سختی در لیگ فرانسه در حال نبرد هستند. با این حال عملکرد آن ها در لیگ قهرمانان قابل قبول بوده است. 

شاگردان امری در گروه اول مسابقات در حالی که با تیم های آرسنال، لودوگورتس و بازل هم گروه بودند توانستند با کسب 2 امتیاز و 3 برد و 3 شکست به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شوند. امری امیدوار است بتواند همان طور که سال ها در لیگ اروپا موفق بوده است در لیگ قهرمانان هم به موفقیت برسد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار