بیل و ملیندا گیتس در بیانیه سالانه بنیاد خیریه خود نسبت به سیاست "مکزیکوسیتی" و دکترین "اول آمریکا" که ترامپ مطرح کرده بود، ابراز نگرانی کردند.

هشدار بیل و ملیندا گیتس به اولویتها و سیاستهای ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی گاردین؛ بیل و ملیندا گیتس نسبت به اولویت‌ها و سیاست‌های جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و تأثیر منفی آن بر نوع‌دوستی جهانی هشدار دادند.

بیل گیتس و همسرش با انتشار بیانیه سالانه بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس، نسبت به تثبیت سیاست سقط جنین "مکزیکوسیتی" و دکترین "اول آمریکا" که ترامپ در شعارهای انتخاباتی خود مطرح کرده بود، ابراز نگرانی کردند.

ملیندا گیتس در مصاحبه با روزنامه گاردین گفت: ما نگرانیم که این تغییرات، اثرات منفی بر میلیون‌ها زن و دختر در سراسر جهان داشته باشد. این احتمال وجود دارد اثر منفی سیاست مکزیکوسیتی طیف گسترده‌ای از طرح های بهداشتی و درمانی را دربر بگیرد.

بر اساس تثبیت سیاست مکزیکوسیتی، استفاده از پول مالیات‌دهندگان آمریکا برای تأمین بودجه سازمان‌های خارجی غیردولتی که سقط‌ جنین را اجرا یا ترویج می‌دهند، ممنوع اعلام می‌کرد.

بیل گیتس نیز در ارتباط با سیاست مکزیکوسیتی گفت: اجرا و گسترش این سیاست می تواند خط بطلانی بر تمامی فعالیت‌های بشردوستانه ما در خارج از آمریکا بکشد.

گیتس پیش از این، در مصاحبه با یو اس ای تودی گفته بود اجرای دکترین "اول آمریکا"می تواند اولویت‌های کشور در مورد مسائل آفریقا را تغییر دهد.

ملیندا و بیل گیتس در بیانیه سالانه خود اعلام کرده‌اند در برابر مخالفت‌های دونالد ترامپ با مسائل تغییرات آب و هوایی و مهاجران برنامه ویژه‌ای دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار