اصفهان؛

طرح توسعه تله کابین کوه صفه متوقف شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: طرح توسعه تله کابین صفه اصفهان با پیگیری این اداره کل و بنا به دستور شهردار این کلانشهر متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اله یاری ' اضافه کرد: مجوز احداث تله کابین در کوه صفه توسط شهردار پیشین اصفهان حداقل در 10 سال پیش صادر شد و به رغم مخالفت های میراث فرهنگی عملیات اجرایی این طرح در آن زمان ادامه یافت.
وی با اشاره به اینکه این طرح در محدوده قلعه شاه دژ واقع در کوه صفه اصفهان به اجرا در آمده بود، گفت: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور نسبت به اجرای این طرح در این منطقه تاریخی هشدار داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون با پیگیری های این اداره کل و بنا به دستور شهردار اصفهان ادامه این طرح متوقف شده است، تصریح کرد: قلعه تاریخی ' شاه دژ ' در سال 1384 ثبت ملی شده و شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی بصورت غیر قانونی اقدام به احداث تله کابین در حریم این قلعه تاریخی کرده است.
وی با اشاره به اینکه ادامه طرح خط دوم تله کابین در محور قلعه شاه دژ متوقف شده است، تاکید کرد: طرح سایت موزه قلعه تاریخی شاه دژ با تائید میراث فرهنگی استان اجرا می شود.
وی افزود: با تعیین حریم این مجموعه تاریخی بدنبال ایجاد سایت موزه قلعه تاریخی شاه دژ می باشیم .
اله یاری با بیان اینکه شاه دژ اصفهان یکی از مهمترین قلعه های فلات مرکزی ایران در عصر ساسانی است ، گفت: این قلعه در دوران سلجوقیان و بویژه حضور نهضت اسماعیلیه در اصفهان نیز کاربرد داشته است.
اله یاری درباره برنامه های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برای این مجموعه تاریخی تاکید کرد: باتوجه به برنامه این اداره کل برای تعیین عرصه و حریم این اثر تاریخی قصد داریم با مشارکت سایر ارگان ها طرح سایت موزه تاریخی قلعه شاه دژ را اجرا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه این اثر ثبت ملی شده است برای حفاظت از آن، یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با سرکشی به کوه صفه و شاه دژ این منطقه را زیر نظر دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.