افزایش بی‌سابقه شمار گروه‌های ضداسلامی در سراسر آمریکا

به گزارش یک سازمان غیرانتفاعی شمار گروه‌های ضداسلامی در آمریکا به شدت افزایش‌ یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ یک مرکز حقوقی دیده بان فعالیت های افرطی و نژادپرستانه در آمریکا اعلام کرد تعداد گروه های ضداسلامی ، با توجه به حملات گروه های افراط گرا و نیز حملات تند لفظی و انتقادی بر ضد مسلمان در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته  در این کشور ، از سال 2015 تاکنون تقریبا تا سه برابر افزایش یافته است. 

 یک گروه دیده بان موسوم به ساترن پاورتی لا سنتر Southern Poverty Law Center،  در  گزارشی در این باره که روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد شمار گروه های ضد اسلامی از 34 گروه در سال 2015 افزایش یافته و به 101 گروه در سال 2016 رسیده است. همچنین بر اساس تحقیقاتی که این مرکز انجام داده است مجموع تعداد گروه هایی که به نفرت از مسلمانان در سراسر آمریکا دامن می زنند افزایش یافته و از 892 گروه در سال 2015 به 917 گروه در سال 2016 رسیده است. 

مارک پاتوک یکی ازکارشناسان این مرکز اعلام کرد : خصوصا وضع سال  2016 از لحاظ گسترش گروه های ضد اسلامی بیسابقه بوده است. 

دراین گزارش آمده است بخشی از علت افزایش تعداد این گروهها را باید در " حملات تند لفظی" در جریان مبارزات تبلیغاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا جستجو کرد که شامل طرح تهدیداتی در باب ممنوعیت ورود مسلمانان و جلوگیری از فعالیت آنان در آمریکا بود. همچنین عواملی  مانند تبلیغات بی حد  و حصر درباره چرخه های رو به گسترش فعالان عضو گروه های ضد اسلامی که به آنها پولهای خوبی پرداخت می شود ، افزون بر حملات تروریستی مانند آنچه در ژوئن 2016 در حمله به باشگاه شبانه در اورلاندو فلوریدا روی داد ، همه و همه از علل افزایش شمار این گروهها در سراسر آمریکا محسوب می شوند. 

گزارش این مرکز حقوقی همزمان با کشف پوستری ضد اسلامی در مسجدی در شهر بوسیر Bossier در ایالت لوئیزیانا و نیز محوطه های دانشگاه تگزاس و راتجرز Rutgers منتشر شد. 

شورای روابط اسلام و آمریکا در پی این حوادث از مقامات این دانشگاهها خواست تا امنیت جانی دانشجویان مسلمان را تضمین و در خصوص پوسترهای ضداسلامی نصب شده در این مسجد تحقیق کنند. 

ابراهیم هوپر سخنگوی این شورا اعلام کرد : روشن است  که این نشانه ها که از آن برای غارت نمازخانه استفاده شده ، بخشی از یک جنبش سراسری مورد حمایت  نژادپرستان و اسلام هراسان  هستند که با هدف ارعاب جامعه مسلمانان آمریکا این اقدامات را صورت می دهند. 

مرکز حقوقی ساوترن پاورتی یک سازمان غیر دولتی مستقر در مونتگمری در ایالت آلاباماست که فعالیت های گروه های دست اندر کار در نفرت پراکنی بر ضد مسلمانان و نیز دیگر گروههای افراطی را در سراسر آمریکا رصد می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار