حواشی مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی؛

از نقل ارادت هاشمی به دولت "روحانی" تا سفارش حقوقی به آقای "ترامپ"

مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (پنجشنبه 28 بهمن ماه) در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

از نقل ارادت هاشمی به دولت
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی امروز (پنجشنبه 28 بهمن ماه) از ساعت ۱۵ در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که پیراهن سیاه فقدان رییس مجمع تشخیص مصلحت، همچنان بر تن برخی مسئولان بود.

دولتمردان از سویی و مجلسیون از سویی دیگر یکی پس از دیگری در مراسم حاضر می شدند‌. سایر اقشار مردمی هم بودند؛ آنها هم برای عرض تسلیت چهلمین روز آیت الله خودشان را به حرم مطهر امام راحل رسانده بودند.

برخی هم  از راه دور، از ایلات و عشایر آمده بودند. برخی هم با یک بنر که نوشته در سوگ داشت؛ پا به مراسم چهلم می گذاشتند.
 
اما به آنی مراسم مملو از مسئولین شد و ظریف و عارف در سویی و جهانگیری و سید حسن در سویی دیگر، در جمع حاضران نشستند.

"یادگار امام و شهیدان ... هاشمی هاشمی جان" مداح اهل بیت مراسم، بلند این تک بیت سروده خودش را تکرار می کرد و از مردم می خواست که این تک بیت را تکرار کنند.

اما هاشمی جان هاشمی جان... مداح اهل بیت در صحن حرم  ادامه داشت تا اینکه روحانی؛ رییس جمهور با صدای سلام و صلوات وارد مراسم شد.

عکاسان حاضر در مراسم از هر جایی که ایستاده بودند به سرعت قاب از روحانی پر کردند و  با این حال هر لحظه دور و بر روحانی شلوغ و شلوغ تر می شد.

این در حالی بود که پیش از حضور روحانی در مراسم، عارف و ظریف مراسم را ترک کرده بودند.

اما بالاخره نوبت سخنرانی سخنران مراسم رسید و حجت السلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور با معرفی مجری مراسم، بر منبر نشست تا از یاد دیرین امام بگویید.

"هاشمی از میان ما رفته است اما صحیفه بلند و پر افتخار زندگیش همچنان در خاطر ماست" انصاری در حالی آمده بود تا از ۶۰ سال خدمت هاشمی؛ پیش و پس از انقلاب بگویید که چند نفری در گوشه حرم مشغول نصب بنری با تصویر هاشمی و آنهم با مضمون "مردان تاریخ برای همیشه زنده هستند" بودند.

انصاری گفت: صبر هاشمی بی نظیر است، صبرش مملو از ایمان بود... او مدیران شایسته تربیت کرد.

در همین حین بود که علی لاریجانی رییس مجلس شواری اسلامی هم خودش را به مراسم رساند و در کنار سایر مسئولین نشست.

انصاری در ادامه از ارادت هاشمی به دولت روحانی هم گفت و تاکید کرد که هاشمی تا روزهای آخر از دولت روحانی حمایت کرد.‌

معاون حقوقی دولت در سخنانش به ترامپ هم سفارشی کرد؛ وی گفت: اقای ترامپ می گویم در کار ملت ایران دخالت نکنید ملت ایران نیاز به دلسوزی شما ندارد و شما اگر راست می گویید تحریم های ظالمانه را از روی ایران بردارید.

اما سرانجام انصاری آرام آرام به سخنرانی خود در چهلمین روز درگذشت هاشمی خاتمه داد و پیش از آن اما خورشید هم غروب کرده بود و انعکاس اش به داخل صحن افتاده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.