اهواز؛

تجهیز تصفيه خانه های آب اهواز به ديزل ژنراتور

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز از مجهز شدن تصفیه خانه های این کلانشهر به دیزل ژنراتور خبر داد.

تجهیز تصفيه خانه های آب اهواز به ديزل ژنراتوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اهواز، سعید دشتی زاده، معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز گفت: تصفیه خانه شماره 1 اهواز با تولید حدود 100هزار مترمکعب در شبانه روز به یک دستگاه ديزل ژنراتور (مولد برق) 1.4 مگاوات و دو مولد 800 کاوا مجهز شدند که 100درصد تصفیه خانه می تواند در زمان قطعی برق مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 
وی اظهار کرد: تصفیه خانه شماره 2 اهواز که 65 درصد از آب اهواز را تامین می کند، به یک مولد برق 1.2مگاوات و دو مولد 800 کاوا و یک مولد 200 کاوا و یک مولد 500 کاوا مجهز شده است.

دشتی زاده افزود: با اختصاص اين مولدها، فقط برق مورد نیاز برای دو الکتروموتور از پنج الکتروموتور اين تصفیه خانه تامین مي شود، یعنی چیزی حدود 35 تا 40 درصد از ظرفیت تصفیه خانه را می توان در زمان قطعی برق مورد بهره برداری قرار داد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفای اهواز تصریح کرد: مقرر شده است تا فردا جمعه دو دستگاه مولد برق اضطراری با قدرت 2.5 مگاوات  هر مولد برای تصفیه خانه شماره دو اهواز نصب شود تا توان مورد نیاز برای دو الکتروموتور دیگر از این تصفیه خانه نیز تامین شود. نصب و راه اندازی این دو دستگاه مولد تا شنبه شب ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: با نصب اين دو مولد جديد، تقریبا 4 الکتروموتور 800کیلوواتی در زمان قطعی برق در تصفيه خانه شماره 2 اهواز وارد مدار می شوند و چیزی حدود 80 درصد ظرفیت اين تصفیه خانه در زمان قطعی برق فعال خواهد بود.

سعید دشتی زاده خاطرنشان کرد: برای تصفیه خانه علی ابن مهزیار اهواز نیز 2 دیزل ژنراتور 700کاوا برای برداشت آب خام و پمپاژ آب تصفیه نصب شده است. همچنین جهت تامین آب منطقه منبع آب اهواز نيز یک دیزل ژنراتور 200کاوا نصب شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.