معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت

آمادگی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برای میزبانی از محققان ایرانی مقیم آمریکا، حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از دانشجویان مستعد، تلاش برای طراحی سیستم عامل ملی و پزشکی بازساختی تاثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه دارد از اخبار مهم معاونت علمی در هفته گذشته است.

معاونت علمی در هفته‌ای که گذشتبه گزارشخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پزشکی بازساختی تاثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه دارد، رونمایی از ۱۰ محصول برتر، انعقاد تفاهم‌نامه نخستین پارک فناوری ICT، آمادگی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برای میزبانی از محققان ایرانی مقیم آمریکا، حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از دانشجویان مستعد و تلاش برای طراحی سیستم عامل ملی از جمله اخبار مهم معاونت در هفته گذشته است.

حمایت بنیاد ملی علم ایران از پژوهش‌سراهای دانش آموزی/ هیچ محدودیتی برای انجام کارهای تحقیقاتی وجود ندارد.
نصرت‌الله ضرغام رییس بنیاد ملی علم ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری گفت: بنیاد ملی علم ایران با هدف حمایت از پژوهشگران در مقوله تحقیق از نخبگان جوان دانشگاهی و دانش آموزان حمایت همه جانبه کاری، مالی انجام می‌دهد. 
 
وی بیان کرد: پژوهش سراهای آموزشی مکان خوبی برای تحقیق و پژوهش برای دانش آموزان به محسوب می‌شود و در این مکان‌ها دانش‌آموزان زیر نظر استادان دانشگاهی در رشته‌های مورد علاقه خود به تحقیق و پژوهش می‌پردازند و به همین منظور بنیاد علم ایران با تشکیل کارگروه‌های مختلف علمی در حوزه‌های مختلف درسی و دانشگاهی حمایت تجهیزاتی و مالی از آن‌ها می‌کند و به دانشجویان جوان دانشگاهی کمک کرده که با تاسیس شرکت‌های دانش بنیاد و استارت آپ‌های دانشگاهی بتوانند علم خود را به ثروت تبدیل کنند. 
 
رئیس بنیاد ملی علم ایران و صندوق حمایت از پژوهشگران معاونت علمی و فناوری، عنوان کرد: بنیاد ملی علم ایران با هدف ایجاد انگیزه و علاقه در بین دانش آموزان برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای آشنا ساختن آن‌ها با علوم و دستاوردهای مختلف دارد تا آن‌ها بتوانند در هر زمینه‌ای که دارای استعداد کافی هستند به کار تحقیق و پژوهش بپردازند و در آینده با تولید کالای دانش بنیاد محصولات خود را تجاری سازی کنند. 
 
پزشکی بازساختی تاثیر زیادی در ارتقای سلامت جامعه دارد
سورنا ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: راه‌اندازی مرکز سلول‌های بنیادی و بازساختی در تبریز پروژه بزرگی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیگیری می‌شود. 
 
وی افزود: فضای دانشگاه‌های کشور در حال تغییر و تحول است و تمامی دانشگاه‌های کشور به سمت نوآوری و کارآفرینی حرکت می‌کنند. 
 
ستاری از قرارداد ۱۰ میلیارد تومانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای راه‌اندازی این پروژه خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز جلوتر از مبلغ پرداختی حرکت کرده است. 

انعقاد تفاهم‌نامه نخستین پارک فناوری ICT
مراسم رونمایی از ۱۰ محصول برتر شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، هم‌زمان با دهه مبارک فجر با حضور جمعی از شخصیت‌های دانشگاهی و مدیران علمی و صنعتی کشور، سرمایه‌گذاران، مشاوران تخصصی و مدیران واحدهای فناور برگزار می‌شود. 
 
در این مراسم میزهای تجاری در اختیار سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و افرادی که در حوزه فناوری فعالیت دارند، قرار داده می‌شوند تا با یکدیگر به مذاکره بپردازند. 
 
نخستین آزمایشگاه کسب‌وکار کشور درباره این رویداد راه‌اندازی می‌شود. همچنین تفاهم‌نامه نخستین پارک فناوری تخصصی ICT کشور به امضا خواهد رسید. 

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از دانشجویان مستعد/ تلاش برای طراحی سیستم عامل ملی
ایلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فناور گفت: این شرکت دانش بنیان یک نرم افزار یکپارچه تیم‌یار را تحت وب برنامه‌نویسی کرده و این نرم‌افزار در حوزه مدیریت یکپارچه کسب و کار در حوزه صنعت است.

وی بیان کرد: نرم افزار تیم‌یار با هدف بازاریابی صنعتی و ایجاد ارتباط بین صنعت و سایر حوزه‌های کشور طراحی و در آن ارزش افزوده صنعتی به شکل مطلوبی مد نظر قرار گرفته شده است.

ایلی عنوان کرد: تیم‌یار یک نرم افزار یکپارچه مدیریتی است که این شرکت با جمع آوری نخبگان موفق به طراحی آن برای اولین بار در کشور شده و این شرکت فناور بیش از ۲۰۰ مهندس را در خود گرد هم آورده است.

وی ادامه داد: این شرکت فناور به سازمان‌های ذیربط نامه‌های مختلفی را برای حمایت و حتی بورسیه جوانان نوشته است، اما متاسفانه کسی به درخواست‌های ما پاسخ مثبتی نداده است.

آمادگی معاونت علمی برای میزبانی از محققان ایرانی مقیم آمریکا
در پی سیاست تبعیض آمیزدولت آمریکا مبنی برایجاد محدودیت برای ورود شهروندان ایرانی به خاک این کشور، معاونت علمی در قالب طرح همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم آماده میزبانی از محققان و متخصصان ایرانی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با همکاری ۴۰ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی و فناوری برجسته کشور با هدف بهره گیری از ذخایر علمی دانشمندان و متخصصان ایرانی مقیم آمریکا و انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور آمادگی خود را برای میزبانی از متخصصان و محققین ایرانی مقیم آمریکا اعلام کرد. 

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از جزییات طرح مذکور می‌توانند به سامانه همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم به آدرس اینترنتی international.bmn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار