کرمان؛

23هزار سیل زده در کشور امدادرسانی شدند

بارندگیهای شدید چند روز گذشته باعث وقوع سیلاب در 11 استان کشور شده است .

23هزار سیل زده در کشور امدادرسانی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور این مطلب را در بازدید از روند امدادرسانی به سیلزدگان روستاهای استان کرمان اعلام کرد و گفت: عملیات امداد و نجات در بارندگی و سیل از 24 بهمن در 11 استان کشور انجام شده و تاکنون به 23 هزار و 640 نفر امداد رسانی شده است.

فتحی با اشاره به اینکه عملیات امداد رسانی در 5 استان پایان یافته است اظهار کرد: کار امدادرسانی در 6 استان دیگر شامل خوزستان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان همچنان ادامه دارد .

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: دراین مدت 279 تیم عملیاتی در 221 شهر و روستا و مناطق عشایرنشین امداد رسانی کردند و تاکنون یکهزار و 200 نفر از کسانیکه منازلشان دچار اسیب شده است اسکان اضطراری شده اند ، ابهای جمع شده در 531 واحد مسکونی تخلیه و 77 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رها سازی شده است.

فتحی گفت :تاکنون 330 دستگاه چادر، 22 هزار تخته پتو، 580 تخته موکت، 20 هزار کیلوگرم نایلون پوششی و انواع مواد غذایی بین آسیب دیدگان ناشی از سیل توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور افزود: در استان کرمان نیز 15 شهرستان متاثر از بارندگی شده اند که بوسیله 64 تیم عملیاتی در 65 شهر و روستا در حال امدادرسانی هستیم .
وی تاکید کرد: کادر پروازی در استان کرمان نیز در حالت آماده باش قرار دارد و در صورتی که وضعیت جوی مناسب باشد عملیات ارزیابی میدانی را در مناطق صعب العبور انجام خواهد داد.

فتحی گفت با هشدار به موقع هواشناسی و با هماهنگی دستگاه های مربوط ، از بسیاری صدمات احتمالی ناشی از سیلاب جلوگیری شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار