کرمانشاه؛

رانندگان احتیاط کنند

رئیس پلیس راه استان گفت:براساس آخرین اطلاعات جمع بندی شده از وضع جوی و راه های استان هم اکنون محورهای روانسر پاوه، جوانرود و گردنه های سرمیل و قلاجه با بارش خفیف برف مواجه هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ فضل اله شیری گفت:بارش از امروز تا ساعت های 11 و 12 فردا صبح هم ادامه خواهد داشت که در مناطق معتدل و گرمسیری بصورت بارش باران است.در مجموع می توان گفت جاده ها لغزنده خواهند بود رانندگان باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.


وی ادامه داد:برای امشب و فردا صبح احتمال وقوع پدیده مه گرفتگی در راه های حواشی رودخانه ها و گردنه ها وجود دارد، به توصیه می کنیم رانندگان با خودروهای دارای سیستم چراغ و روشنایی سالم و آماده به کار وارد راهها شوند.


رانندگی و حتی توقف در راههای مناطق مه گرفته مستلزم «دیدن» و «دیده شدن» است که این دو امر حیاتی با استفاده به موقع از سیستم روشنایی و چراغها فراهم می شود، چراغهای خطر چهار طرفه باید روشن باشند تا دیده شویم و چراغهای بزرگ جلو با نور پایین نیز باید روشن باشند تا جلوی خود را ببینیم.


سبقت گرفتن در راههای مه گرفته و عدم رعایت فاصله و سرعت مطمئنه با درصد احتمال بسیار بالایی مستعد خلق حوادث ناگوار است.از رانندگان می خواهیم این نکات را هم در مه گرفتگی رعایت کنند و هم در شرایط لغزندگی جاده.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار