شیراز؛

جذب 8 و نیم میلیون متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی + تصاویر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب سیل بر اثر اجرای طرح های آبخیزداری اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب سیل بر اثر اجرای طرح های آبخیزداری اخیر در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان سیل به تدریج جذب سفره های زیر زمینی شده است.

وی اظهار کرد: از سال 1372 تاکنون بالغ بر ده ها طرح آبخیزداری اعم از پخش سیلاب، بند های خاکی و سنگی ملاتی، حوضچه های تغذیه مصنوعی، سد های خاکی، چک دم و در شهرستان پاسارگاد اجرا شده است.
 
 
مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب آب و جذب در سفره های زیرزمینی+تصاویر 


وی ادامه داد: این طرح های آبخیزداری در حوضه های آبخیز، سرپنیران، کردشول، مادر سلیمان، ابوالوردی، مبارک آباد، خرسی، سوباتان، علی رسیده به منظور کنترل سیلاب حوضه های شهری، روستاها و جهت جلوگیری از فرسایش، کنترل رسوب سد مخزنی سیوند و تغذیه سفره های زیر زمینی در قالب پروژه های ملی و استانی اجرا شده است.


مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب آب و جذب در سفره های زیرزمینی+تصاویر 
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به بارندگی سامانه بارشی اخیر به میزان 175 و 2 دهم میلی متر تمامی طرح ها آبگیری صورت گرفت که طرح های اخیر توانستند بالغ بر 8 و نیم میلیون متر مکعب سیل را مهار و به تدریج جذب سفره های زیر زمینی کنند.
مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب آب و جذب در سفره های زیرزمینی+تصاویر 
 
خسروانیان افزود: اجرای این طرح ها با توجه به اینکه سال های قبل سیلاب های مخربی شهر سعادتشهر مرکز شهرستان پاسارگاد و برخی از روستاها و جاده اصلی شیراز- اصفهان را تهدید و سالانه خسارات جانی و مالی فراوانی وارد می کرد با کمک مردم و مسئولان به نعمتی گران بها تبدیل شده است.
 
مهار 8 و نیم میلیون متر مکعب آب و جذب در سفره های زیرزمینی+تصاویر 

وی در ادامه از مسئولان خواست با توجه به پتانسیل موجود در حوضه های آبخیز که سالانه روان آب های زیادی به رغم کمبود آب از دسترس خارج می شود در جهت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز، مهار و مدیریت روان آبها توجه لازم را داشته باشند.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات بخش دولتی نیاز به مشارکت بهره برداران و همچنین در صورت امکان خیرین در انجام مطالعه و اجرای طرح های آبخیزداری داریم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار