ایلام؛

مزایای جایگزینی کارت الکترونیک درمانی

سرپرست دی‌کلینیک تامین اجتماعی استان گفت: کاهش هزینه‌های ناشی از صدور دفترچه، سرعت در روند درمان و بکارگیری نیروی انسانی از مزایای کارت الکترونیک درمانی است.

مزایای جایگزینی کارت الکترونیک درمانی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛محمد مومنی بیان کرد: از ابتدای تابستان امسال در سه گروه مختلف در کشور طرح تبدیل دفترچه‌های بیمه به کارت الکترونیکی آغاز شد که ایلام نیز در قالب گروه سوم در روزهای اخیر حذف دفترچه‌های بیمه در مراکز درمانی ملکی را در دستور کار قرار داده است.
 
سرپرست دی‌کلینیک تامین اجتماعی استان اظهارکرد: تا پایان سال کارت‌های الکترونیکی جایگزین دفترچه‌های کاغذی خواهد شد که با این کار سالیانه بیش از 70 میلیارد تومان از سرمایه سازمان که صرف صدور دفترچه‌های کاغذی در کشور می‌شود جلوگیری خواهد شد.
 
وی بیان کرد: کارت الکترونیک درمانی تنها در مراکز ملکی تامین اجتماعی قابل استفاده خواهد بود و سعی براین است سریعاً در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی دستگاه مورد نیاز برای استفاده بیماران از کارت‌های الکترونیکی بیمه نصب شود، اما در حال حاضر تا زمان کامل شدن مراحل اجرایی طرح در مراکز درمانی ملکی هم از دفترچه‌های کاغذی و هم به شیوه‌ی جدید بیماران پذیرش می‌شوند.
 
مومنی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی ملکی در دی‌کلینیک ایلام، درمانگاه شماره 2 و درمانگاه دهلران تا پایان اسفندماه امسال مجهز به ابزار استفاده از کارت الکترونیکی خواهند شد .
 
وی یادآورشد: تمام اطلاعات پزشکی بیمه‌گر در کارت الکترونیک درمانی تعبیه خواهد شد تا از این طریق راه‌های سوء استفاده از دفترچه از افراد سلب شود و همچنین زمان پذیرش نوبت‌دهی راحت‌تر صورت گیرد.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.