کرمان؛

شهرداری کرمان موفق در مهار آبگرفتگی معابر

شهردار کرمان گفت: با اقدامات انجام گرفته در سال‌های گذشته، مشکلات بزرگ آب‌گرفتگی معابر شهر کرمان در ایام بارندگی حل شده است.

امسال کرمان آبگرفتگی کمتری داشتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی بابایی با بیان این‌که در بارندگی‌های اخیر به‌طور مرتب توسط دفتر شهردار، پیش‌بینی وضعیت هوا از هواشناسی دریافت می‌شد، ضمن تشکر از هم‌کاری مطلوب سازمان هواشناسی با شهرداری کرمان گفت: میزان بارندگی و ساعت پیک بارندگی پیش‌بینی شده بود و تمام مجموعه‌ شهرداری آمادگی داشتند.

شهردار کرمان افزود: اقدامات خوبی که از قبل انجام شده بود نیز در بارندگی‌های اخیر به خوبی جواب داد؛ به‌طور مثال لوله‌کشی در مسیر بزرگ‌راه شرقی، از زیر پل عابر پیاده‌  روبه‌روی بولوار باستانی پاریزی که برای انتقال آب‌های سطحی به دریاچه انجام گرفته بود، در بارندگی اخیر امتحان خود را پس داد و خوشبختانه مشکل این محدوده حل شده است.

بابایی ادامه داد: در این محدوده، لوله‌ی 250 که حداقل هفت لیتر آب را در ثانیه منتقل می‌کند، نصب و مشکل این محدوده حل شد.

وی بیان کرد: در بقیه‌ی نقاط سطح شهر که با مشکل آب‌گرفتگی مواجه بودیم؛ ازجمله اطراف پروژه‌های عمرانی، با پیگیری هم‌کاران حدود 21 دستگاه تانکر، 18 پمپ ثابت، 23 پمپ سیار، 20 کامیون و دو لودر در نقاطی که شهرداران مناطق تشخیص می‌دادند، آماده و مشغول فعالیت بودند.

شهردار کرمان از فروکش کردن قناتی در بزرگ‌راه شمالی خبر داد و گفت: با فروکش کردن این قنات، رفت‌و‌آمد خودروها با مشکل مواجه شد که با تلاش همکارانم، به‌وسیله‌ بیل مکانیکی روی قنات برداشته و شن‌ریزی شد.

بابایی افزود: حدود 20 کامیون و دو لودر تا پاسی از شب مشغول کار بودند و نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری هم کمک کردند تا این مشکل حل شود.

وی بار دیگر با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر در سال‌های گذشته گفت: فرق امروز با گذشته این است که فرماندهی کار در هر منطقه، به‌عهده‌ شهردار منطقه است و قرار نیست شهردار مرکز یا معاون خدمات شهریِ شهردار برنامه بدهد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.