قزوین؛

آغاز اجرای طرح حمایت غذایی اقشار محروم

دهمین دوره اجرای طرح حمایت غذایی اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی استان آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مدیرکل بهزیستی استان گفت : مددجویان می توانند ازامروز تا پایان خرداد به فروشگاه های طرف قرار داد مراجعه کنند.

به گفته علیرضا وارثی  ،  توزیع بسته‌های حمایت غذایی در میان مشمولان، فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شامل مستمری بگیران و موردی های بهزیستی اعم از افراد دارای ضایعه نخاعی ، توانبخشی ، اجتماعی و درخواست پشت نوبت وسایل توانبخشی تعلق می‌گیرد.

وی افزود : اعتبار ریالی برای خانواده تک نفره در هر مرحله از توزیع بسته حمایتی غذایی 30 هزار تومان  و برای افراد با دو بعد خانوار 50 هزار تومان و خانوارهایی که بیش از دو نفر هستند به ازاء هر نفر اضافی، ده هزار تومان و در هر خانواده حداکثر 120  هزار تومان  تعیین شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد : مددجویان برای استفاده از بسته حمایتی غذایی باید از کارت‌های متصل به حساب‌های بانکی که نزد سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود است؛ استفاده کنند .

وارثی اضافه کرد :  برای اجرای طرح حمایت غذایی، کارت اعتبار خرید شارژ می شود و مشمولان می‌توانند متناسب با میزان اعتبار و تقاضای خود به صورت ترکیبی نوع و مقدار کالای مورد نیازشان را مشخص و تهیه کنند.

وی فروشگاه‌های طرف قرارداد را شامل فروشگاه‌های اتکا، رفاه، اسکاد، امکان، تعاونی روستایی و فروشگاه‎های شهروند  اعلام کرد .

مدیرکل بهزیستی استان یادآور شد: بسته حمایت غذایی صرفاً به سرپرست مددجویان تعلق می‌گیرد یعنی کسانی که در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به عنوان سرپرست شناخته می‌شوند.

وارثی گفت : مراجعین می‌توانند با روش‌های  تماس تلفنی با کد *۷۹۹# از طریق تلفن همراه (فقط اپراتور همراه اول) و یا ارسال شماره ملی سرپرست خانوار (بدون خط تیره و فاصله) به شماره ۷۰۰۷۹۹ و ۵۰۰۰۴۹۹ (اپراتورهای همراه اول و ایرانسل)از مشمول بودن خود مطلع شوند.

وی تاکید کرد : اگر فردی در زمان اجرای طرح یا مدتی قبل از آن اقدام به تغییر، تمدید یا ابطال کارت بانکی خود کرده است باید  با مراجعه به بانک، شماره کارت بانکی خود را از طریق سامانه بانکی در سامانه سازمان هدفمندسازی ثبت کند.

به گفته وارثی بیش از 99 هزار مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان مشمول این طرح هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.