اینستاگردی؛

ابتکار از آبگیری هامون بعد از ۲۰ سال خبر داد

معصومه ابتکار دریاچه هامون جازموریان را یکی از مهم ترین منابع آبی شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شکسته شدن طلسم 20 ساله خشکسالی و آبگیری دریاچه هامون و تالاب جازموریان به دلیل بارش باران در منطقه جنوب کرمان عنوان کرد: سه هزار و 300 کیلومتر مربع از دریاچه هامون به دلیل شرایط اقلیمی ویژه در بیشتر مواقع سال خشک است و بخش اعظمی از آن به کفه نمکی و کفه های ‎رسی تبدیل شده بود.

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
"بارش باران در منطقه جنوب کرمان طی دو هفته گذشته موجب آبگیری هامون جازموریان و شکسته شدن طلسم بیست ساله خشکسالی این دریاچه شد. سه هزار و سیصد کیلومتر مربع از دریاچه هامون به دلیل شرایط اقلیمی ویژه در بیشتر مواقع سال خشک است و بخش اعظمی از آن به کفه نمکی و کفه های ‎رسی تبدیل شده و وقوع پدیده ریزگردها در مناطق شرقی استان کرمان به دلیل خشک شدن این دریاچه و تالاب است. دریاچه هامون جازموریان به دلیل قرار گرفتن در منطقه ‌ای کم‌ آب، به عنوان یکی از مهم ترین منابع آبی شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان و استان کرمان به شمار می‌ رود."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار