ارومیه؛

اجرای طرح بُشری در مدارس حاشیه‌ای مهاباد

اجرای طرح بُشری در مدرسه دخترانه محسن شافعی مهاباد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ کارشناس مسئول بهداشت مدارس مهاباد دراین خصوص گفت: هدف از اجرای طرح بشری در مدارس دخترانه برقراری عدالت در زمینه دسترسی به امکانات بهداشتی، ارتقای سلامت دانش آموزان دختر با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار جامعه می باشد.

وی اظهار داشت : بیش از 200 نفر از دانش آموزان دخترانه مقطع هفتم متوسطه حاشیه شهر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند که در یکی از مناطق محروم شهر مشغول به تحصیل هستند.

چاوشینی گفت : سلامت دوره نوجوانی و نشاط و شادابی در سن بلوغ می‌تواند تضمین‌کننده سلامت فردای جامعه باشد.با وجود ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها نسبت به مسائل بلوغ جسمی ولی برخی دانش آموزان دختر مقطع هفتم متوسطه آمادگی مواجه شدن با نشانه‌های بلوغ را ندارند .

وی خاطرنشان ساخت:در این طرح بیش از 200 عدد CD و نشریه آموزشی از طرف معاونت بهداشتی استان و بیش از 200 بسته بهداشتی از طرف آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در میان دانش آموزان دختر مقطع هفتم توزیع می شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح آموزشهای لازم توسط کارشناس مشاور خانواده مرکز بهداشت به دانش آموزان دختر دوره اول متوسط در مواجه با بلوغ جسمی و جنسی داده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.