دیپلمات روس: با مواضع آمریکا درباره برجام و تروریستی بودن ایران اختلاف نظر داریم

سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد مسکو با مواضع دولت آمریکا در خصوص ایران موافق نیست و نقض برجام از سوی واشنگتن مغایر قوانین بین‌المللی است.

دیپلمات روس: با مواضع آمریکا درباره برجام و تروریستی بودن ایران اختلاف نظر داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ الکساندر زاسپکین، سفیر روسیه در لبنان در مصاحبه با روزنامه «البناء»، با تاکید بر اینکه مسکو با موضع رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای موافق نیست؛ گفت: نقض این توافق مغایر با منشورها و قوانین بین المللی است.

وی  در پاسخ به سوالی درباره روابط ایران و آمریکا و به طور مشخص آینده توافق هسته‌ای با روی کار آمدن دولت جدید در واشنگتن تاکید کرد: توافق هسته‌ای نتیجه تلاش شمار زیادی از کشورها و طرف‌ها در سال‌های گذشته بوده است.

سفیر روسیه در لبنان تصریح کرد: روسیه با موضع رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته‌ای موافق نیست بویژه اینکه نقض این توافق، مغایر با منشورها و قوانین بین المللی است. به همین دلیل روسیه با تحول خطرناکی که می‌تواند به لغو توافق هسته‌ای ایران منجر شود، همراه نخواهد بود.

زاسپكین در ادامه، ادعاها درباره توسعه‌طلبی و نفوذ ایران (در منطقه) را تکذیب کرد و گفت: مسکو با تروریستی خواندن جمهوری اسلامی موافق نیست؛ چرا که این کشور از هیچ یک از تشکیلات تروریستی حمایت نمی‌کند و آنچه در این زمینه گفته می‌شود واقعیت ندارد و مغایر با واقعیت هاست.

وی تصریح کرد: ارزیابی دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از سیاست‌های ایران، مربوط به خود رئیس جمهور آمریکاست و چه بسا روسیه با وی درباره این موضوعات گفتگو کند. تلاش مسکو برای برقراری آرامش است؛ بویژه اینکه تهران در زمینه مقابله با تروریسم در سوریه، حمایت‌های عملی و واقعی ارائه می‌کند. 

سفیر روسیه در بیروت درباره نقش حزب الله نیز گفت: حزب‌الله به صورت مستقیم  در حفظ ثبات لبنان سهیم بوده است و باید اذعان کنیم ما اکنون در حال گذر از مرحله بسیار حساسی هستیم و همه باید در مقابله با تروریسم سهیم باشیم.

زاسپكین تاکید کرد: حزب‌الله از زمان تاسیسش، حزب مقاومت بوده است. اکنون نیز حزب‌الله، حزب مقاومت و سیاسی است که در پارلمان و دولت  لبنان نماینده دارد و فراتر از آن در سوریه به صورت جدی با تروریسم مقابله می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
دم روسیه گرم
آخرین اخبار