یک موزه در ایالت ماساچوست آمریکا در اعتراض به طرح ضدمهاجرتی ترامپ، آثار خلق شده بوسیله مهاجران را از روی دیوارهای این موزه برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، موزه "دِیویس" در کالج ولزلی در ماساچوست آمریکا همه آثار هنری که بوسیله مهاجران خلق شده بود و یا مهاجران آن را به موزه اهدا کرده بودند را از روی دیوارهای آن برداشت و یا بوسیله یک پارچه سیاه روی آنها را پوشاند.

همچنین در روی دیوار جملاتی از جمله "این اثر بوسیله یک مهاجر خلق شده است" نوشته شد. هدف از چنین اقدامی نشان دادن نقش پر رنگ مهاجران در آمریکاست.

موزه دیویس در بیانیه ای اعلام کرد: ما این آثار را یا از روی دیوار برداشته ایم و یا روی آنها را با پارچه پوشانده ایم تا نشان دهیم این موزه بدون آثار گرانقدر مهاجران به چه شکلی در می آید. حدود 20 درصد از آثار این موزه بوسیله مهاجران خلق یا اهدا شده است.

یکی از این آثار حذف شده یک عکس پرتره از "جرج واشنگتن" بود که بوسیله آدولف اولریک ورت مولر تهیه شده بود؛ مهاجری که در دهه 1970 به آمریکا آمده است.

مسئول موزه دیویس در این خصوص گفت: ما می خواستیم با این اقدام به اضطراب و نگرانی ایجاد شده بخاطر طرح ضدمهاجرتی دونالد ترامپ اعتراض کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که این بهترین نوع نشان دادن اعتراض است زیرا بیشتر هنرمندان و حتی اهداکنندگان این موزه در طی چند سال اخیر از مهاجران آمریکا بوده اند.

حذف آثار هنری مهاجران از موزه دیویس آمریکا+ تصاویر

حذف آثار هنری مهاجران از موزه دیویس آمریکا+ تصاویر

حذف آثار هنری مهاجران از موزه دیویس آمریکا+ تصاویر

حذف آثار هنری مهاجران از موزه دیویس آمریکا+ تصاویر

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار