اصفهان؛

هیچ‌گونه حاشیه امنیتی برای متخلفان اقتصادی در نوروز 96 وجود ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان با صلابت با متخلفین نوروزی برخورد خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا صالحی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: طرح ویژه نظارتی نوروز 96 نسبت به سال‌های گذشته 15 روز زودتر و از ابتدای اسفندماه 95 آغاز شده و تا 15 فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: 7 شعبه در شهرستان اصفهان فعالیت‌ واحدهای صنفی را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی، با متخلفان برخورد خواهند کرد؛ همچنین در هر شهرستان استان اصفهان نیز یک شعبه این وظیفه را برعهده دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: هیچ‌گونه حاشیه امنیتی برای متخلفان اقتصادی در نوروز 96 وجود ندارد و سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان با صلابت با متخلفین نوروزی برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره روند برخورد تعزیرات حکومتی با متخلفان خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی با هماهنگی، همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها مثل سازمان صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اماکن نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های متولی و متصدی مربوطه این پروسه را مدیریت کرده و قیمت کالا و خدمات در ایام نوروز را کنترل می‌کنند.

صالحی عنوان داشت: آن دسته از کالاهایی که در سبد کالای خانوار در ایام نوروز از جایگاه بیشتری برخوردار بوده و نقش پررنگ‌تری دارند، اولویت کاری تیم نظارتی ویژه نوروز است.

وی با بیان اینکه مأموریت سازمان تعزیرات در برخورد با 3 بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز است، تأکید کرد: این سازمان وظیفه دارد تا با تخلفات در این 3 حوزه در سطح بازار مبارزه کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان عنوان داشت: اماکن مورد نظارت تعزیرات حکومتی شامل شرکت‌های مسافرتی، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها، هتل‌ها، اماکن تاریخی تفریحی و فرهنگی، رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده‌ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، انبارها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نمایشگاه‌های بهاره و میادین میوه و تره‌بار است.

وی ادامه داد: همچنین جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز بهداشتی درمانی، درمانگاه‌ها، آمبولانس‌های خصوصی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه همگی در اولویت و دستور کاری طرح ویژه نظارتی نوروز 96 خواهد بود.

صالحی با تشریح سیاست‌های مد نظر اجرایی این طرح ویژه اذعان داشت: حضور فعال در کنار سایر عناصر دخیل در امر تنظیم بازار جهت رسیدگی به شکایات مردمی، سرعت عمل در چارچوب قانون به منظور استیفای حقوق شکات خصوصی در ایام نوروز، اثربخشی سریع و به موقع اقدامات لازم برای تأثیر بازدارندگی در پیشگیری از تخلفات در سطح بازار و اطلاع‌رسانی سراسری فعالیت‌ها از طریق صدا و سیما، جراید، نشریات و رسانه‌هاست.

وی تصریح کرد: ساعت کار اجرای طرح ویژه نظارت در نوروز 96 از 9 صبح هر روز تا 9 شب همان روز خواهد بود؛ همچنین مردم با ارائه گزارش از طریق سامانه‌های پیامکی 30009651 و سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت کمک به ثبت و ضبط تخلفات خواهند کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با ارائه گزارش عملکرد 11 ماهه این سازمان یادآور شد: از ابتدای سال 95 تا پایان بهمن 95 نزدیک به 23 هزار فقره پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان اصفهان وارد شده و 24 هزار و 200 فقره پرونده مختومه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار بدین معناست که 1200 فقره پرونده بیش از میزان وارده مختومه شده است که درصد عملکرد 105 درصدی را نشان می‌دهد؛ میزان محکومیت‌ها در استان اصفهان بیش از 146 میلیارد تومان بوده که تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد کاهش یافته که نشان‌دهنده کاهش تخلفات است.

صالحی با اشاره به پرونده‌های رسیدگی شده بخش بهداشت، دارو و درمان  در سال 95 بیان داشت: حکم تعطیلی یک درمانگاه دندانپزشکی به دلیل عدم حضور مسؤول فنی با شکایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صادر شده است.

وی با اشاره به دیگر تخلفات بهداشتی اضافه کرد: محکومیت یک پزشک ارتوپد به اتهام دریافت مبالغ اضافی از بیماران و محکومیت یک پزشک متخصص جراحی عمومی به اتهام اخذ وجوه زیرمیزی صورت گرفته که علاوه بر پرداخت جریمه، وجوه بیماران را به آنان بازگردانده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان ادامه داد: محکومیت پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به اتهام اخذ وجوه زیرمیزی، محکومیت مدیر شرکت فروش تجهیزات پزشکی به اتهام فروش محصولات تقلبی و غیراستاندارد که علاوه بر پرداخت مبلغ 71 میلیون ریال به صندوق دولت و 17 میلیون ریال در حق شاکی خصوصی محکوم شده است.

وی اظهارداشت: همچنین تعطیلی کارگاه تولید مواد غذایی به دلیل داشتن آلودگی میکروبی، تعطیلی و ضبط اموال یک درمانگاه دندانپزشکی به دلیل نداشتن مجوز تأسیس، حکم به معدومیت 560 لیتر سموم کشاورزی غیرمجاز و محکومیت پزشک فوق تخصص جراحی به اتهام اخذ وجوه غیرقانونی از بیماران و درج در پرونده پزشکی از دیگر نتایج نظارت تعزیرات حکومتی در استان اصفهان است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.