اصفهان؛

سبک زندگی مهم‌ترین دلیل افزایش بیماری مردان

متخصص اورولوژی اصفهان گفت: رژیم‌های غذایی مؤثر برای جلوگیری از ناباروری آنتی اکسیدان‌ها هستند که بیشتر در سبزیجات و میوه‌جات هستند و برای جلوگیری از ناباروری باید بیشتر استفاده شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایون عباسی امروز در نشست خبری هفته سلامت مردان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش ناباروری بالا رفتن سن ازدواج است و بهترین سن باروری برای خانم‌ها و آقایان 24 سالگی است و از سن 35 سال به بالا ظرفیت تخم‌دانی در خانم‌ها پایین می‌آید.

وی افزود: به خاطر شرایط زیست محیطی دنیا کیفیت اسپرم در سرتاسر جهان در حال کاهش است و هم‌اکنون مقدار نرمال اسپرموگرام در دنیا 14 میلیون است که در سال‌های قبل 20 میلیون بوده است.

متخصص اورولوژی ادامه داد: یکی از عواملی که بر شیوع ناباروری مؤثر هستند، علاوه بر سبک زندگی مواد مخدر است؛ در سبک زندگی استفاده بیش از حد از موبایل، وای‌فای و لب تاپ توصیه نشده چرا که می‌تواند در این امر تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: همچنین هورمون‌هایی که برای بدن‌سازی استفاده می‌شود مثل تستسترون می‌تواند اسپرموگرام را در یک فرد سالم به صفر برساند و موجب ناباروری در فرد شود.

عباسی خاطر نشان کرد: رژیم‌های غذایی مؤثر برای جلوگیری از ناباروری آنتی اکسیدان‌ها هستند که بیشتر در سبزیجات و میوه‌جات هستند و برای جلوگیری از ناباروری باید بیشتر استفاده شوند.

وی تصریح کرد: بیماری واریکسل، به مرور زمان بر روی بیضه تأثیر می‌گذارد که معمولاً شروع و شیوع آن برای بالای 10 سالگی است و بچه‌ها معمولاً در سنین نوجوانی این بیماری را می‌گیرند؛ شیوع واریکسل در جامعه 15 درصد است که 50 درصد در جامعه باعث شیوع ناباروری می‌کنند.

این متخصص اورولوژیست در پایان عنوان کرد: ریسک‌های شغلی احتمال ایجاد ناباروری در آقایان را افزایش می‌دهند که معمولاً با حرارت بالا مثل کار در محیط کوره ذوب‌آهن، موتورخانه کشتی و یا کارگاه ریخته‌گری در ارتباط هستند، سم‌پاشی‌های کشاورزی، اشعه‌های ساطع شونده در بعضی مشاغل و ... در این موضوع باعث افزایش احتمال ناباروری می‌شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار