مشهد؛

ضرورت یادگیری مهارت شناخت و درک متقابل در بین زوجین

کارشناس مشاور خانواده گفت : امروزه جای دو ویژگی لطافت و جسارت در زن و مرد در حال جابه جایی است که باعث اختلافات بین زوجین می شود.

ضرورت یادگیری مهارت شناخت و درک متقابل در بین زوجینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حبشی امروز در مراسم جشن ازدواج دانشجویی در سالن صبا گفت: آموختن مهارتهای زندگی جهت ورود به زندگی مشترک اهمیت دارد و در این میان شناخت بنیانهای روانی هر یک از زن و مرد، بیشترین اهمیت را داراست چرا که اگر این شناخت وجود نداشته باشد و مرد و زن بر اساس احساس و ادراک خود یکدیگر را تحلیل کنند که کاری اشتباهی است و به بروز اختلافات منجر می شود.
وی تصریح کرد: اقتدار محور شخصیت و هویت مرد است و نخستین شاخصه مرد، جرأت و جسارت است که نقشی حیاتی در شخصیت مرد دارد و اینکه امروز پسران، ارتباط آزاد با دختران را به ازدواج ترجیح می دهند نتیجه تربیت غلط آنان در خانه توسط مادر و پای موبایل و کامپیوتر است زیرا فرزند پسر باید با پدر بزرگ شود و تحرک داشته باشد تا جرأت و جسارت پذیرش مسؤولیت زندگی را پیدا کند.

این مشاور خانواده بیان کرد: با این حال، جرأت و جسارت برای زن مخرب است زیرا خداوند زن را بر پایه لطافت و طراوت آفریده است و جای تأسف دارد که زن نمونه در رسانه های ما اغلب با شاخصه جرأت و جسارت معرفی می شود.

حبشی گفت: بزرگترین نمود لطافت زن، حس مادری است و اگر زنی در هر سنی چنین حسی را داشت می توان گفت لطافتش دست نخورده است، حتی اگر شرایط فرزندار شدن را نداشته باشد باید میل و آرزوی آن را داشته باشد.

وی افزود: اینکه گاها خانمها به رغم وجود همه امکانات زندگی، دریافت شاخه گل از سوی همسرشان را نشانه محبت و توجه او به خود می دانند،  به خاطر ویژگی لطافتشان است. خانم هایی که به هر دلیل مجبورند در شرایط جسورانه کار یا زندگی کنند حتما برای خود کاری جبرانی برای تقویت لطافتشان مانند پرورش گل در منزل داشته باشند.

حبشی ادامه داد: در سبک زندگی نادرست کنونی، جای دو ویژگی لطافت و جسارت در زن و مرد در حال جابه جایی است که بروز اختلافات شدید و افزایش آمار طلاق را در پی دارد.

وی تصریح کرد: شدت و سختی دیگر شاخصه مرد است و به تعبیر قرآن مرد باید بنیان مرصوص باشد و اگر ملایم باشد نمی تواند مقابل موانع و ناملایمات زندگی بایستد.

این مشاور خانواده گفت: استحکام و دوام و امنیت بخشی از نشانه های اقتدار حقیقی در مرد است و اگر زن از حضور و ورود مرد، به وجد آید نشانه موفقیت مرد در امنیت بخشی است و همچنین مرد مقتدر، به جای دستور دادن، اشاره به دستور می کند و از تهدید و فشار پرهیز دارد.

وی دخالت، بی اعتنایی و توهین را رفتارهای اقتدار شکن از سوی خانواده زن معرفی و به زوجهای جوان تأکید کرد: زود بچه دار شوید و از انرژی جوانی خود برای والد شدن و تربیت فرزند بهره گیرید با این کار همچنین از فاصله نسلی که مشکلات بسیاری به همراه دارد پیشگیری می کنید.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار