بیماری های غیر واگیر و تصادفات بیشترین عامل مراجعات در ایام نوروز

کارشناس معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: بروز بیماری‌های غیرواگیر و تصادفات بیشترین عامل مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سراسر کشور است.

ابراهیمی  کارشناس معاونت بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیماری‌های ایام نوروز اظهار داشت: بحث‌های پیشگیری از انواع مسمومیت‌های غذایی مسافران نوروزی که از رستوران بین راهی نامعتبر استفاده می‌کنند را یک بسته آموزشی در اختیار آنها قرار می‌دهد.
 
وی بیان کرد: در ایام نوروز تمام سعی ما این است که از بروز بیماری‌های غیرواگیر مثل قلب و عروق در بین مسافران پیشگیری کنیم و در این راستا پزشکان متخصص هر رشته به صورت کشیک برنامه‌ریزی شده تا در صورت بروز مسئله‌ای اقدامات اورژانسی بر روی فرد بیمار صورت بگیرد.
 
ابراهیمی عنوان کرد:  سلامت مردان متاسفانه در ایام نوروز به خاطر حوادث ترافیکی و سوانح بیشتر در معرض خطر قرار دارد و وزارت بهداشت جلسات مختلفی را در راستای کاهش حوادث ترافیکی برگزار کرده است .
 
وی تاکید کرد: در ایام نوروز حوادث ناشی از بار ترافیکی بالا و صدمات ناشی از آن بیشترین مراجعات مردم را به بیمارستان ها و درمانگاه های سراسر کشور دارد و مدیریت تروما در جهت کاهش حوادث برنامه ریزی خوبی برای ارائه خدمات پزشکی و سلامت به مسافران و مردم کشورمان در این زمینه در نظر گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار