علمی نبودن ثبت اختراعات در کشور/ از هر 3هزار ایده یکی به بازار می‌رسد

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: از هر سه هزار ایده و اختراع یکی به بازار می‌رسد و بازگشت مالی یکی از مسایل مهم در این زمینه است.

بهزاد سلطانی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با بازدهی مالی هر اختراع اظهار داشت: از هر سه هزار ایده یکی به بازار می‌رسد و بازگشت مالی یکی از مسایل مهم در این زمینه است.
 
وی بیان کرد: اعطای لیسانس، فروش دانش فنی و تاسیس شرکت از راهبردهای تجاری سازی پتنت است.
 
سلطانی ادامه داد: ثبت اختراعات در کشور به صورت علمی انجام نمی‌شود و در هنگام ثبت شرکت ۷۰ درصد کار مربوط به مدیریت تجاری سازی بوده و در ایران اختراعات کمتر به نام فرد ثبت می‌شود.
 
وی عنوان‌ کرد: در بخش تکنولوژی در کشور مکانیسم تجمیع سرمایه‌های مردمی را هنوز ایجاد نکرده‌ایم.
 
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: باید صندوق‌های وی سی راه اندازی شود که هر کدام از آنها می‌توانند ۱۰ ایده بگیرند.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر سه هزار ۱۴۱ طرح از دو هزار و ۱۰۰ شرکت در صندوق وجود دارد و ۵۰۰ طرح در دست بررسی و ۱۷۸ طرح مصوب شده است.
 
سلطانی ادامه داد: ۹۷۲ میلیارد تومان برای شرکت‌ها مصوب شده و از بودجه قانونی سه هزار میلیارد تومانی این صندوق در حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.  
 
وی گفت: شش استان از نظر فناوری فعال و یک هزار و ۲۰۵ مصوبه داشتیم و در حال حاضر ۱۴ هزار شغل پایدار و ۴۲ هزار شغل به صورت غیر مستقیم در کشور ایجاد شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار