امسال ۲۵هزار مورد برای بهسازی و تعمیرات مسکن شهری و روستایی به مددجویان واگذار می شود که اولویت اصلی با زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ابراهیم بازیان,مدیر کل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد کشوردر مراسم افتتاح چهار واحد مسکونی خیر ساز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار در اولویت واگذاری مسکن مددجویی هستند،گفتکمیته امداد تصمیم دارد در قالب برنامه پنج ساله پیش رو ۱۵۰هزار واحد فاقد مسکن را خانه دار کند که از این تعداد دو سوم در حوزه شهری و یک سوم در حوزه روستایی هستند.

وی افزوددر سال جاری ۴هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن مددجوی در کمیته امداد اختصاص یافته که باصرف این میزان اعتبار ۱۶هزار واحد روستایی وشهری به مددجویان واگذار می شود.

وی به واگذاری چهار واحد مسکونی مددجویی خیرساز در کرمان اشاره و خاطر نشان کرداستان کرمان می تواند استانی پیشرو در تحقق انجمن خیران مسکن ساز امداد باشد .

بازیان به بهسازی و نوسازی مسکن مددجویان اشاره و تصریح کردامسال ۲۵هزار واحد مسکنی مددجویان بهسازی و نوسازی شده است.

وی اظهار داشتبودجه سال آینده بخش مسکن کمیته امداد به دو برابر افزایش خواهد یافت که کار جدی برای کمک به واحدهای نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

وی بر مشارکت خیران با خیران مسکن ساز تاکید کرد و یادآورشدمسکن توانمند ساز است واساس کار کمیته امداد امام خمینی نیز بر مبنای توانمند سازی خانواده های تحت پوشش هست.

بازیان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه بهسازی و مقاوم سازی مسکن مددجویی در سال های گذشته خوب عمل کرده است ,افزودامیدواریم در سال جاری نیز در این حوزه شاهد اقدامات بیشتری باشیم.

بازیان برجلب همکاری خیران ,مسولان و سازمان های خدمت رسان برای تامین مسکن مددجویان تاکید کرد و گفتبر این اساس این تعاملات هزینه تمام شده ساختمان ها کاهش می یابد.

گفتنی استامروز چهار واحد مسکونی توسط خیر کرمانی با هزینه ای بالغ بر ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال احداث شده بود به خانواده های نیازمند اهدا واز این خیر نیکوکار نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.