نوبخت در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور:

افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی اعتبار طرح‌های عمرانی بودجه سال آینده

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۶ از ۶۵ هزار میلیارد تومان به ۷۵ هزار میلیارد در مجلس افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد باقر نوبخت در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور با اشاره به اینکه فرآیند تکمیل برنامه ششم توسعه بین شورای نگهبان و مجلس درحال انجام است، گفت: اولین برش از برش ار برنامه ششم توسعه را به لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور بوده که درحال رسیدگی است و هدف مشترک توسعه را دنبال می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه اتمام طرح های عمرانی در دست اجرا به عنوان یکی از بخش های توسعه قلمداد می شود، گفت: بیش از 2هزار طرح را باید به سامان برسانیم و ارقامی که راجع به آنها گفته می شود جایی محاسبه نشده است این درحالی است که 400تا 500 هزار میلیارد تومان منابع برای این طرح ها نیاز است که باید بررسی شود.

نوبخت با اشاره به اینکه امسال تاکنون 42 هزار میلیارد تومان اسناد و اوراق به مشقوق مختلف بودجه تخصیص یافته گفت: بخشی ازاین اوراق هنوز ازسوی خزانه منتشر نشده و 8 هزار و 500 میلیارد تومان از اسناد خزانه یکساله ظرف همین روزها منتشر می شود که به مانند یک خزانه در اختیار پیمانکاران قرار می گیرد.

نوبخت با اشاره به اینکه این ازقام برای طرح های عمرانی کافی نیست، تصریح کرد: بنابراین باید با روش قانون 2529 طرح و پروژه واگذار یا با انواع مشارکت تسهیم شود که البته مسائل قانونی دراین راه وجود دارد.
انتهای پیام /
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار