طی مراسمی؛

برنامه «دست‌خط» به کمک مردم مناطق محروم آمد/ ساخت یک مدرسه و تامین جهیزیه ۲۵ عروس

کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده برنامه تلویزیونی «دست خط» برای مناطق محروم امروز به نمایندگان بسیج سازندگی تحویل داده شد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراسم اعطای کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در برنامه «دست‌خط» برای مناطق محروم به بسیج سازندگی امروز - سوم اسفند ماه - با حضور محمدباقر تورنگ قائم مقام شبکه پنج سیما و محمدحسین رنجبران مجری و تهیه‌کننده برنامه دست‌خط، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین و حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بهشتیان قائم مقام موسسه منتظران خورشید و عقیلی نماینده دادستان کل کشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این برنامه، محمد حسین رنجبران، تهیه‌کننده و مجری برنامه دست‌خط گفت: مرداد ماه امسال بحث ابتدایی برنامه دست‌خط مطرح شد و در این برنامه میزبان نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستیم و محرومیت‌ها را به صورت تصویری به مهمانان خود نشان می‌دهیم تا راهگشایی برای کمک به مناطق محروم باشیم، ما در این راستا مناطق محروم را معرفی کردیم و به مردم نیز اطلاعاتی دادیم تا کمکی به این مناطق انجام دهند.

وی افزود: بسیج مستضعفین نیز از ابتدا در شناسایی مناطق محروم به ما کمک کرد. امیدوارم بانک سینا در فصل دوم این کار نیز ما را همراهی کند.

محمد باقر تورنگ، قائم مقام شبکه پنج سیما با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی همیشه مورد نظر رسانه‌ها بوده است و چند سالی هم هست که با تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان مختلف تلاش کرده‌ایم که توجه مردم را بیشتر به این سمت جلب کنیم.

وی با اشاره به برنامه دست‌خط بیان کرد: در این برنامه علاوه بر الگوسازی، جنبه اخلاقی و مخفیانه بودن کمک‌ها نیز برایمان اهمیت داشته است و یکی از افتخارات ما کتاب قرآن است که در آن از انفاق یاد شده است که انفاق نیز مستلزم این است که از چیزهایی که دوست داری بتوانی ببخشی. برخی مسؤولان که در برنامه دست‌خط حضور پیدا می‌کردند کمک‌های ویژه‌تری را انجام می‌دادند. ما به عنوان رسانه باید فرهنگ‌سازی کنیم.

احمدی، معاون روابط عمومی بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: آقای رنجبران تهیه‌کننده این برنامه با من تماس گرفت و اشاره‌ای به موضوع این برنامه کرد و این امر باعث همکاری ما شد، برنامه دست‌خط می‌تواند الگویی برای سایر برنامه‌های صداوسیما باشد چراکه مردم ما بسیار خیراندیش هستند و خیراندیشی خود را در مراسم عزاداری و مناسبت‌ها نشان داده‌اند. ما باید از مردم برای کارهای خیر استفاده کنیم و تا به امروز نیز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به درستی بهره ببریم.

وی تصریح کرد: ۶۶۰۰ گروه جهادی در بسیج سازندگی وجود دارد که در امور مختلف مشارکت می‌کنند و کار خیر انجام می‌دهند، مجموعه جهادی منتظران خورشید نیز از سال ۸۱ تأسیس شد و شش سال است که کارهای زیادی را برای مناطق محروم انجام داده‌ایم، برای مثال در روستاهای زرندیه، حاشیه‌نشین‌های تهران و چهار روستا در قم کارهای خدماتی انجام شده است، در حال حاضر ما در یکی از شهرهای مرزی کشور که هیچ امکاناتی نداشت کار‌ها و اقدامات موثری انجام داده‌ایم و ۲۰ میلیارد با همکاری مجموعه سپاه در این مجموعه هزینه صرف کرده‌ایم.

احمدی در ادامه به پنج طرح پیشنهادی محرومیت‌زدایی برنامه دست‌خط با مشارکت بسیج سازندگی اشاره‌ای کرد و  گفت: ما پنج طرح را در دستور کار خود داریم که به ترتیب عبارت است از ساخت مدارس دو کلاسه در اسماعیل‌آباد کوچکلو (شهرستان زرندیه- استان مرکزی) تا پایان اسفند ماه امسال، تأمین ۲۵ جهیزیه در مناطق محروم سیستان و بلوچستان تا نیمه اسفند امسال، آبرسانی به روستاهای دره کاید (شهرستان دزفول - استان خوزستان) تا نیمه فروردین‌ماه، ساخت ۴ پل عابر رو در منطقه احمد فداله و دره کاید (شهرستان دزفول- استان خوزستان) تا نیمه فرورین و ساخت ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی ۲ منظوره در منطقه احمد فداله (شهرستان دزفول- استان خوزستان) تا نیمه فروردین ماه.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر، در این مراسم گفت: مشارکت مردم برای حل مسائل و مشکلات، کار مفید و مایه برکات است. حضور مردم می‌تواند گره‌های کوری را که در کشور وجود دارد باز کند. یکی از نمونه‌های آن دوران هشت سال دفاع مقدس بود، ما برای اینکه بتوانیم مسائل کشور را حل کنیم باید به استفاده از ظرفیت مردم روی بیاوریم.

وی با اشاره به نقش بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی گفت: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه برکات فردی شامل حالشان می‌شود، می‌توانند مشکلاتی را از مردم نیز حل کنند. استفاده از ظرفیت مردم از طریق دستگاهی که امین مردم است بهترین راه‌حل است.

وی گفت: این کار با ارزش‌ترین کاری است که کارکنان بانک می‌توانستند انجام دهند، زیرا تأثیر بسزایی در افرادی دارد که این اتفاقات را می‌شنوند و علاوه بر این بهترین تبلیغات میدانی نیز برای خود بانک است. ما باید بر اساس گفتمان دینی و قانونی این فضای کار خیر را جلو ببریم.
 
در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌ای که شامل مبلغ اعطا شده به بسیج سازندگی بود، امضاء شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار