کاربرد بیوتکنولوژی از تولید سیب و پرتقال تا ساخت صنایع دفاعی

ایران در حوزه بیوتکنولوژی در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست و در بین کشورهای دنیا رتبه بیست و سوم را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زیست‌فناوری یکی از علوم نوینی است که این روزها بسیاری از کشورها روی آن حساب می کنند. بیوتکنولوژی می تواند خدمات بسیاری به بشر ارائه کند و حتی او را از شرایط بحرانی که این روزها برای سلامتی خود بوجود آورده، برهاند.

ایران در حوزه بیوتکنولوژی در بین کشورهای اسلامی رتبه اول و در بین کشورهای دنیا رتبه بیست و سوم را دارد.

نه تنها دانشمندان، بلکه بسیاری از دانش آموزان، این روزها با تولید محصولات بیوتکنولوژی توانسته اند گامی مهم برای نجات محیط زیست بردارند که این محصولات با حمایت مسئولان می‌تواند بسیار موثر واقع شوند.

برای مثال دانش آموزان ایرانی پلاستیک هایی را ساخته اند که جذب طبیعت می شود و یا داروهای ضد سرطان با خاصیت گیاهان دارویی تولید کرده اند و یا دستگاهی را ساخته اند که قارچ های خوراکی را با کیفیت مرغوب‌تری تولید می کند.

یکی دیگر از کاربردهای زیست‌فناوری در تولید داروهای ام اس است که یک شرکت دانش بنیان از طریق ژن های گرفته شده از موش آزمایشگاهی و طی فعل و انفعالاتی آن را تولید کرده است.

تولید محصولات کشاورزی تراریخته مانند برنج هم یکی دیگر از محصولات تولید شده به روش بیوتکنولوژی است که منجر به بهره‌وری بالای محصولات می شود.

تولید گیاهان و میوه های ارگانیک بدون استفاده از کودهای شیمیایی و یا سایر کودها، از جمله مهم‌ترین خاصیت های زیست‌فناوری است. محصولات کشاورزی با استفاده از این روش خوش طعم و بدون آفت تولید شده و مانع از آلودگی محیط زیست می شوند.

از جمله محصولات ارگانیک تولید شده در کشور می توان به سیب، توت فرنگی، مرکبات و سبزیجات ارگانیک اشاره کرد.

زیست‌فناوری در صنایع دفاعی هم کاربردهای بسیاری دارد، اما به دلیل مسائل امنیتی امکان ارائه گزارش در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار