بر اساس اعلام رویترز؛

افزایش قیمت نفت با تداوم پایبندی به توافق کاهش تولید

امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال افزایش تعهدات به توافق کاهش تولید میان تولید کنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک)، حدود یک دلار افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت بین الملل، تا ساعت 20 امشب سه شنبه نسبت به قیمت بسته شده دیروز 0.92 دلار افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 57.06 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 0.8 دلار افزایش، بشکه‌ای 54.46 دلار صورت گرفت.


بنابر آمار نظارت بر عرضه اوپک، این گروه صادرکننده انرژی، به تعهد خود برای کاهش تولید نفت تا 90 درصد عمل کرده است. این میزان شروع خوبی برای اجرای اولین کاهش تولید در هشت سال گذشته می باشد.

بنابر ارزیابی های معدل شش منبع ثانویه که اوپک برای نظارت بر تولید خود استفاده می کند، عرضه 11 عضو این سازمان، با هدف تولید تحت قرارداد، در ژانویه تا 29.921 میلیون بشکه کاهش داشته است. طبق محاسبات اوپک این میزان معادل با 92 درصد پیروی و همکاری است.

همکاری 92 درصدی به وضوح از 60 درصد قرار قبلی اوپک برای کاهش در سال 2009 بسیار بیشتر است و آمار و ارقام اوپک نشان می دهد که این همکاری تا بحال بسیار بالا بوده است.

در ماه نوامبر سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت توافق کردند تا برای ایجاد تعادل در بازار و پایان بخشیدن به عرضۀ بیش از تقاضایی که در دو سال گذشته گریبان گیر صنعت نفت شده بود، تولید خود را کاهش دهند. تا کنون چند تولید کنندۀ عضو اوپک به تعهدات خود عمل کرده اند و تولید نفتشان را کاهش داده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار